۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹
کد خبر: 81458406
T T
۰ نفر
صندوق بازنشستگي كردستان رتبه اول كشور را كسب كرد

سنندج - ايرنا- مدير صندوق بازنشستگي استان كردستان از كسب رتبه اول اين صندوق در اجراي برنامه هاي 25 ذي الحجه روز خانواده و تكريم بازنشستگان در سطح كشور خبر داد.

جلال برومند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، گفت: بنا به اعلام مدير امور استان هاي سازمان بازنشستگي كشور بر اساس بررسي هاي انجام شده در كميته مربوطه، صندوق بازنشستگي كشوري استان كردستان رتبه اول را در اين خصوص كسب كرد.

وي از تعامل و همكاري تمام مسوولين استان از جمله نماينده ولي فقيه، استاندار و معاونين وي و مديران ستادي استانداري و كاركنان اين صندوق قدرداني كرد و گفت: اين صندوق در راستاي تامين رفاه و آسايش بازنشستگان فعاليت دارد و از همكاري و تعامل مسوولان نيز قدرداني مي كنيم.

وي به برگزاري 14 آيتم برنامه متنوع به مناسبت روز تكريم خانواده و بازنشستگان در سال جاري در استان اشاره كرد و گفت: ديدار با مسوولان ارشد استان، برگزاري مراسم عصري با قرآن، عيادت از بازنشستگان در بستر بيماري، ديدار با خانواده معظم شهداي بازنشسته و برگزاري مراسم تجليل از بازنشستگان از جمله برنامه هاي برگزار شده در سال جاري بود.

وي با اشاره به اينكه صندوق بازنشستگي كشوري استان كردستان يكسري برنامه ها را در نظر دارد و نيازمند همكاري و تعامل بيشتر مسوولان است گفت: پيگيري و تشكيل تعاوني هاي مصرف و مسكن، بررسي مسايل و مشكلات و شناخت مسايل اجتماعي و فرهنگي بازنشستگان از طريق تشكيل اتاق فكر، ارتقاء جايگاه بازنشستگان در ميان جامعه و خانواده و استفاده از تجربيات بازنشستگان به عنوان مشاوران مسوولان استان از جمله اين خواسته ها و مطالبات است.

مدير صندوق بازنشستگي استان كردستان همچنين پيگيري راه اندازي صندوق قرض الحسنه براي بازنشستگان به جهت كمك در رفع مشكلات مالي آنها، به تصويب رساندن خريد ساختمان اداري مناسب كه در شان بازنشستگان باشد و جمع آوري خاطرات و آثار بازنشستگان و سعي در چاپ آن به صورت كتابچه اي ماندگار در استان كردستان را از ديگر خواسته ها و پيشنهادات ذكر كرد.

استان كردستان 19 هزار و 224 نفر بازنشسته دارد كه از اين تعداد 11 هزار و 108بازنشسته مرد و پنج هزار و 52 بازنشسته زن در قيد حيات و دو هزار و 877 بازنشسته مرد و 187 بازنشسته زن نيز فوت كرده اند.ك/3

7346/533