۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 81459791
T T
۰ نفر
حوادث حین كار جان 51 نفر را در همدان گرفت

همدان - ایرنا- مدیركل پزشكی قانونی استان همدان گفت: 51 نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از كار از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه جان خود را از دست دادند.

'علی احسان صالح' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار جان باختگان حوادث كار در 9 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی با ذكر اینكه تمامی فوت شدگان ناشی از حوادث كار در 9 ماهه اول امسال مرد بوده اند بیان كرد: شمار جان باختگان حوادث كار در سال گذشته 43 مرد و یك زن بوده است.

وی از افزایش 28 درصدی مجروحان سوانح كار خبر داد و گفت: 441 نفر در سوانح ناشی از كار در 9 ماهه سالجاری مجروح و مصدوم شدند كه از نظر جنسیت 434 نفر از مجروحان مرد و هفت نفر زن هستند.

مدیركل پزشكی قانونی استان همدان یادآور شد: سال گذشته در این مدت زمان 338 مرد و پنج زن در حوادث ناشی از كار مجروح و مصدوم شدند.

وی حوادث كار را از دو منظر تشریح كرد و گفت: برخی از افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سكته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه كار می شوند كه در معاینات پزشكی این موضوع رصد و مشخص می شود.

وی سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و كمبود اكسیژن از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث كار دانست كه می توان با رعایت نكات ایمنی به ویژه در موارد كار در ارتفاعات بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی كاهش داد.

7525/2624