۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴
کد خبر: 81468874
T T
۰ نفر
راه اندازی اتاق های فكر راه نجات اقتصاد كشور است

زنجان - ایرنا - نماینده مردم ابهر، خرمده و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی اتاق های فكر راه نجات كشور در حوزه های مختلف به ویژه بخش اقتصاد است.

محمدرضا خانمحمدی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه راه اندازی اتاقهای فكر به صورت علمی و نه در ظاهر می تواند مشكلات اقتصاد كشور را سر و سامان دهد، افزود: مقام معظم رهبری در سال های اخیر همواره بر اقتصاد دانش بنیان و بدون نفت تاكید داشتند كه راه اندازی اتاق های فكر یكی از راهكارهای مهم دستیابی به این هدف است.

وی یادآوری كرد: استفاده از تفكرات علمی و كاربردی افراد متخصص و متبحر می تواند در رفع بسیاری از معضلات بوجود آمده در این بخش مفید واقع شود.

خانمحمدی، بابیان اینكه اكنون یكی از اشكالات اساسی به كارگیری توان تخصصی فردی به جای توانمندی ها و تخصص های جمعی است، افزود: متاسفانه در سال های گذشته به توانمندی های تیمی توجه چندانی نشده است كه توجه به این مهم در پیشبرد امور ضروری است.

وی ابراز كرد: ایجاد كمیته های راهبردی اتاق های فكر می تواند به ارائه تفكرات، نظرات و ایده های سازنده ای منجر شود.

وی با اشار به اینكه تجارب كشورهای پیشرفته نیز موید این موضوع مهم است كه رای جمعی و بهره گیری از ایده های مختلف در پیشبرد امور و فعالیت ها بیشتر موثر است، اظهار كرد: توجه به این امر می تواند دربازه زمانی طولانی مدت نتایج بهتری به دنبال داشته باشد.

نایب رییس كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین بهره گیری از ظرفیت های كشور به خصوص در حوزه های مغفول مانده درجهت توسعه اقتصادی روز افزون را خواستار شد و گفت: اقتصاد نفتی مدیریت نفتی را موجب شده است كه برای رهایی از این مهم باید به سرمایه گذاری دربخش های مختلف توجه ویژه ای كرد.

وی خاطرنشان كرد: اتكا همیشگی به در آمدهای نفتی مدیریت كشور را با چالش جدی مواجه می كند كه امروزه اتخاذ راهكارهای دیگر و اثربخش بیش از گذشته ضروری است.

596/7320