معاون استاندار: راه‌حل تاب‌آوری اقتصاد کشور دانش بنیان کردن اقتصاد است

بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: نقطه‌ای که از آن آسیب می‌بینیم اجرای ناصحیح اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه است و راه‌حل صحیح تاب آوری اقتصاد کشور در مقابل تحریم‌ها دانش بیان کردن اقتصاد است.

علی فیروزی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ های دانشگاه هرمزگان پیرامون فرصت‌های اقتصادی در حوزه آبزیان، افزود: نقش دانشگاه‌ها در تحقق رسیدن به اقتصاد دانش بنیان و افزایش تاب‌آوری اقتصادی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: کارها در این مسیر باید نمود عینی داشته، سرریز آن‌ها وارد جامعه شده و افراد جامعه از ثمره‌هایش بهره‌مند شود و مشکلی از اقتصاد هرمزگان حل شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه باید اتاق فکر مسوولان اجرایی استان و زایشگاه شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان شود و با نگاه به ظرفیت‌های موجود به بیان ایده‌ها و راه‌حل‌های دانش‌بنیان نقش خود را در توسعه هرمزگان ایفا کند.

رییس دانشگاه هرمزگان هم در این نشست ابراز کرد: دانشگاه هرمزگان به‌عنوان دانشگاه جامع این استان ماموریت گرا بوده و با توجه به نقش هدایت‌گری و مشاوره‌ایش در جامعه، در دوره جدید با تکیه بر شعار سال اقدام به تشکیل اتاق فکر نخبگان دانشگاهی برای حل مشکل‌ها به عنوان مشاور پشتیبان علمی کرده است و در مدت کوتاه گام‌های ارزشمندی نیز برداشته است.

محمدصادقی ادامه داد: توسعه هر کشور بر مدار دانش استوار است و سرمایه‌ گذاری در امر آموزش لازمه این توسعه است، دانشگاه هرمزگان نیز خود را در سطح ملی دارای مسئولیت دانسته و در همین راستا همکاری‌های بین‌المللی خوبی با حمایت‌های وزارت خارجه شکل گرفته و در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اتاق فکر توسعه هرمزگان در این دانشگاه هرمزگان تشکیل شده است و به‌زودی با میزبانی دانشکده کشاورزی و مجتمع آموزش عالی میناب نشستی به‌منظور بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های دانشگاه هرمزگان در حوزه کشاورزی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha