۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۰۴
کد خبر: 81484605
T T
۰ نفر
مبلغان روايات ائمه(ع) كه مشتمل به فضائل اخلاقي را بيان كنند

قم ـ ايرنا ـ آيت الله 'حسين وحيد خراساني' از مراجع تقليد گفت: مبلغان روايات ائمه(ع) را كه مشتمل بر فضائل اخلاقي است به مردم به ويژه جوانان منتقل كنند.

به گزارش ايرنا، به نقل از مركز خبر حوزه وي روز پنجشنبه در آيين اختتاميه اولين دوره آموزش زبان ناشنوايان ويژه طلاب و مبلغين سطوح عالي افزود: اگر مبلغي به اين كارها اقدام كند، تمام ملائكه تا ماهيان دريا براي اين معلم استغفار مي كنند.

آيت الله وحيد خراساني با بيان اينكه انسان بايد شكرگزار هرنعمتي كه خداوند داده، باشد افزود: اگر خداوند نعمتي مانند؛ شنوايي را از انسان گرفته است، قطعا در قيامت اين نعمت را با نعمت هاي برتر جبران خواهد كرد.

وي گفت: اگر كساني در اين دنيا از همه نعمت ها برخوردار باشد معلوم نيست كه آن نعمت ها را در آخرت نيز داشته باشند؛ اين كرم خداست كه خداوند نعمتي را به كسي نداده و به نص روايات اهل بيت(ع) اين نعمت را با نعمت ديگر توام خواهد كرد.

آيت الله وحيد خراساني افزود: كسي كه در دنيا مبتلا به بلايي شود و در برابر آن بلا صبر كند، خداوند اجر عظيمي به نص قرآن به او خواهد داد.

وي در توصيه به مبلغين و ناشنوايان گفت: كسي كه سه آيه سوره توحيد را بخواند، خداوند اجر تلاوت كل قرآن را در نامه عمل او ثبت مي كند و اگر كسي يك آيه سوره توحيد را بخواند اجر ثلث قرآن به او هديه خواهد شد، بنابر اين خوب است كه انسان اين سوره را بخواند و به امام زمان(عج) هديه كند.

اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه سعادت دنيا و آخرت در اين گونه از اعمال مي باشد ادامه داد: كساني كه به ناشنوايان درس دين و مذهب مي دهند، اجر آنها اين است كه روز قيامت عده‌اي از قبرشان محشور مي شوند و بر بال ملائكه مقرب بي حساب وارد بهشت مي شوند و همه اهل محشر متحير مي شوند كه اينها چه كساني بوده اند كه چنين مقامي را دارا هستند و منادي ندا مي دهد كه اينها كساني هستند كه در دنيا ايتام آل محمد(ص) را كه قطعا شما ناشنوايان هم از آنها هستيد را با مكتب و دين اسلام آشنا كرده اند.

وي در توصيه به مبلغين نيز اظهار داشت: روايات ائمه(ع) را كه مشتمل بر فضائل اخلاقي براي ناشنوايان است را براي آنها بخوانيد و تعليم دهيد و مسائل و فروعات دين را به اين طبقه بياموزيد و به تثبيت و تقويت عقايد ناشنوايان اقدام كنيد.

آيت الله وحيد خراساني گفت: اگر مبلغي به اين كارها اقدام كند، اجرش اجري است كه حضرت عيسي (ع) فرموده است كه كسي خيري را تعليم كند، تمام ملائكه تا ماهيان دريا براي اين معلم استغفار مي كنند؛ اين اجر كساني است كه براي تعليم و تربيت ناشنوايان زحمت مي كشند چون قدر يقين شما ناشنوايان از ايتام آل محمد هستيد.

خاطرنشان مي شود سخنان حضرت آيت الله وحيد خراساني در اين مراسم، توسط زبان اشاره به ناشنوايان منتقل مي‌شد.ك/1

569/ 550/