اسلام، آزادي و ولايت فقيه، نعمت هاي ارزنده الهي براي مردم ايران هستند

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: اسلام، آزادي و ولايت فقيه، نعمت هاي ارزنده الهي براي مردم ايران هستند كه بايد قدر اين نعمت ها را بدانيم.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اروميه با يادآوري وضعيت ايران در سالهاي پيش از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، افزود: در دوران ستمشاهي، افرادي فاسد و بي غيرت براي مردم حكومت مي كردند كه خدا را از ياد برده بودند و بايد قدر دوران پس از انقلاب را بدانيم.

وي اضافه كرد: براي ما واجب است تا ياد امام و شهدا و كساني كه خون خود را در راه آزادي و جمهوري اسلامي فدا كردند، زنده نگهداريم.

وي به هجمه بي امان دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي در خصوص مردم ايران اشاره كرد و ادامه داد: يكي از جلوه هاي مقابله با اين هجمه ها، حضور پرشور در راهپيمايي 22 بهمن است و بايد با شركت گسترده در اين راهپيمايي عظيم، سهم خود را در مقابله با دشمنان اسلام ادا كنيم.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي اظهار كرد: دشمنان انقلاب اسلامي از پشتيباني مردمي در ايران مي ترسند و با توجه به اين امر بايد ايستادگي خود را روز به روز افزايش دهيم.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي در بخش ديگري معضل استفاده از شبكه هاي ماهواره اي را معضلي اساسي براي مردم ايران اسلامي برشمرد و گفت: مهمترين نتيجه مشاهده اين شبكه ها و برنامه هاي ماهواره اي، بي غيرت كردن خانواده هاست كه لطمات و صدمات جبران ناپذيري در پي دارد.

وي افزود: كودكان ما نيز از رفتارهاي ماهواره اي ياد مي گيرند كه بايد اين امر در راستاي عدم استفاده از ماهواره مورد توجه والدين قرار گيرد.

امام جمعه اروميه با قدرداني از عمليات موفقيت آميز حزب الله لبنان در مقابل رژيم اشغالگر قدس اضافه كرد: اين عمليات، ضربه اي مهلك به پيكره رژيم صهيونيستي بود و قلب همه مسلمانان جهان را نيز شاد كرد.

وي اظهار كرد: يكي از جلوه هاي مهم اين عمليات، وجود توانايي مقابله به مثل در جبهه مقاومت بر عليه رژيم صهيونيستي بود و نشان داد كه جبهه مقاومت، در مقابل هر ضربه، ضربه اي سنگين تر را به اين رژيم تحميل مي كند.

وي همچنين از مردم آذربايجان غربي خواست تا با اقامه نماز جماعت جعفر طيار، براي بارش باران دعا كنند.

نماز جمعه اين هفته اروميه با حضور پرشور نمازگزاران در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) اين شهر برگزار شد.

582/8136