۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 81495299
T T
۰ نفر
دري نجف آبادي: راهپيمايي 22 بهمن سلاحي كوبنده در برابر دشمنان است

اراك - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك با تاكيد بر حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپيمايي 22 بهمت گفت: اين حضور پرشور سلاحي كوبنده است كه مي تواند دشمنان نظام را به زانو درآورد.

آيت الله «قربانعلي دري نجف آبادي» در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اراك در مصلاي بيت المقدس اين شهر افزود: حضور پرشور مردم در اين روز، نشانگر عمق اردات ملت به آرمان هاي امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب است.

وي ادامه داد: مردم ايران به خصوص استان مركزي بايد با انگيزه تر از سال هاي گذشته در راهپيمايي روز 22 بهمن حضور يابند و حمايت ها و پشتيباني هاي خود را از آرمان هاي امام راحل و منويات رهبر انقلاب به همه مردم دنيا نشان دهند.

امام جمعه اراك بيان كرد: پيروزي انقلاب اسلامي در ايران يكي از رخدادهاي بي نظير تاريخ معاصر است چرا كه اين ملت به رهبري امام خميني(ره) با انقلاب اسلامي هم حكومت 2500ساله شاهنشاهي را ريشه كن كرد و هم دست استعمار را براي زياده خواهي و سلطه از ايران كوتاه كرد.

وي خاطر نشان كرد: ملت غيور ايران اسلامي به خصوص استان مركزي وظيفه دارند به پاس قدرداني از امام راحل و شهدا با حضور گسترده خود در راهپيمايي روز 22 بهمن ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام راحل و شهدا، مشت محكمي بر دهان ياوه گويان و بدخواهان نظام بزنند.

آيت الله دري نجف آبادي ادامه داد: امام راحل با راهبري انقلاب اسلامي شتاب و پيشرفت همه جانبه بر منباي الگوي حكومتداري اسلامي را براي ملت سرافراز ايران به ارمغان آوردند و آزادي به معناي واقعي كلمه در كشور حاكم شد.

وي اظهار كرد: بنيانگذار انقلاب اسلامي با اين انديشه ها و آرمان ها پا به عرصه گذاشتند تا بتوانند جامعه اي ديني و عدالت محور را پايه گذاري كند و امروز نيز تمامي اقشار و مسوولان وظيفه دارند حمايت هاي خود را از حريم ولايت و ارزش ها به نحو احسن انجام دهند.

امام جمعه اراك گفت: انقلاب اسلامي بزرگترين موهبت خداوند به ملت ايران است، بنابراين حضور در راهپيمايي روز 22 بهمن شكرگزاري به درگاه خداوند به خاطر اين موهبت ارزشمند و با عظمت است.

وي افزود: مردم بايد با حضور گسترده و پرشور خود در راهپيمايي روز پيروزي انقلاب، به دنيا به ويژه استكبار جهاني و متحدانش بفهمانند كه مدافع سرسخت ارزش ها هستند و تا پاي جان از آن حراست مي كنند.

وي در ادامه سخنان خود شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس را افتخار انقلاب اسلامي و ملت ايران دانست و گفت: شهدا چراغ هدايت هستند و اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان هموار بايد نام و خاطره آنان را گرامي بدارند.

وي ادامه داد: نهال طيبه انقلاب به بركت خون شهيدان آبياري و تنومند شده و بركات آن بر سر تمامي مسلمانان و آزاديخواهان جهان سايه افكنده است.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي بيان كرد: شهيد و شهادت در فرهنگ ديني ما يك واژه پر جاذبه است و ما بايد براي آن قدر و منزلتي خاص قائل شويم و اين واژه ها را در جامعه ديني خود رواج دهيم تا نسل آينده با اين كلمات انس بگيرند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تفسير آياتي چند از سوره مباركه ابراهيم، صبر و شكر گزاري را دو ويژگي اصلي هر انساني دانست و گفت: انسان ها براي رسيدن به كمالات واقعي بايد خود را به اين دو ويژگي مهم مسلح سازند چرا كه صبر و شكرگزاري زمينه ساز اعطاي ديگر نعمت هاي الهي خداوند است.

آيت الله دري نجف آبادي خاطرنشان كرد: ملت غيور ايران اسلامي بايد به خاطر نعمت انقلاب اسلامي و دستاوردهاي عظيم اين رويداد تاريخي شكر گزار خداوند متعال باشند.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با گراميداشت سالروز رژه همافران نيروي هوايي ارتش جمهوي اسلامي ايران در مقابل امام راحل در 19 بهمن ماه سال 1357 گفت: اين اقدام به يادماندني نشان از عشق و علاقه اين قشر به امام راحل و ارزش هاي انقلاب اسلامي بود و مردم بايد روز 19 بهمن هر سال، رشادت هاي جان بركفان نيروي هوايي ارتش گرامي بدارند.

وي در ادامه سخنان خود به پرتاب ماهواره فجر به فضا در 14 بهمن ماه جاري اشاره كرد و گفت: پرتاب ماهواره فجر عظمت و اقتدار علمي و فن آوري دانشمندان ايران اسلامي را به همه دنيا نشان داد.

آيت الله دري نجف آبادي گفت: اين فناوري بخش كوچكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در طول 36 سال گذشته است و همه دشمني ها و كينه توزي هاي استكبار جهاني عليه اين مرز بوم به خاطر دستيابي دانشمندان وطن به عرصه دانش هاي نو است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به 29 بهمن و سالروز فرمان اقتصاد مقاومتي از سوي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: فرهنگ اقتصاد مقاومتي مي تواند جايگزين بسيار مناسبي براي فرهنگ مصرف گرايي و سود محوري در جامعه باشد و نهادينه سازي اين راهبرد، استقلال همه جانبه را براي ملت ايران به ارمغان مي آورد.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه بيش از 2 هزار و 800 واحد توليدي كوچك و بزرگ در نقاط مختلف اين استان فعاليت مي كنند، مسوولان و مديران اين صنايع بايد با برنامه ريزي هاي كاربردي و بكارگيري نيروهاي مجرب و كارآزموده به پيام رهبر انقلاب لبيك گفته و گامي اساسي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظر ايشان بردارند.

وي همچنين اقدامات ضد انساني گروه تكفيري داعش را محكوم كرد و گفت: رژيم صهيونيستي و برخي كشورهاي منطقه اين گروه ضد انساني را عليه مسلمانان جهان به خصوص شيعيان ايران اسلامي حمايت كردند اما امروز مي بينيم خود آنها نيز از داعش صدمات بسياري مي بينند.

3017/6013/2025
۰ نفر