۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 81501523
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامی ایران الهام بخش انقلابیون جهان است

غزه - ایرنا - 'شیخ نافذ عزام' عضو دفتر سیاسی 'جنبش جهاد اسلامی' در فلسطین با تبریك سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری، دولت و ملت ایران و همه آزادگان جهان، تاكید كرد كه این انقلاب الهام بخش مسلمانان و انقلابیون جهان بوده و خواهد بود.

عزام روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نشان داد كه خیزش مردمی در كنار رهبران آگاه و هوشیار می تواند یك نظام طاغوتی همانند نظام شاه را به زانو درآورده و ساقط كند و این موفقیت به ملت های دیگر برای تلاش بیشتر انگیزه بخشید.

وی تاكید كرد كه انقلاب اسلامی در ایران نشان داد كه وجود رهبری خردمند و حكیم و مردمی آماده جانفشانی، می تواند منجر به بروز تغییرات بزرگ شود.

عضو برجسته جنبش حماس با تاكید بر اینكه كشورهای عربی نیازمند درس گرفتن از تجربه بزرگ جمهوری اسلامی ایران هستند، پیروزی انقلاب اسلامی را 'پیروزی همه مظلومان جهان و الگویی برای مسلمانان در مسیر مبارزه با طاغوت ها' خواند.

عزام خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامی ایران روح قیام را در گروه های مقاومت فلسطینی برانگیخت و بیانات بلند و رسای امام خمینی (ره) امیدها را در دل های فلسطینیان زنده كرد و انگیزه ای برای جنبش های اسلامی به منظور حركت در جهت آرمان فراموش شده فلسطین شد.

وی با بیان اینكه كمك های جمهوری اسلامی به فلسطین از همان ابتدای انقلاب اسلامی شروع شد و به شكل های مختلف تاكنون ادامه داشته، تصریح كرد: این كمك ها نشان دهنده این است كه كشورهای اسلامی با وجود مذاهب مختلف در مواجهه با رژیم صهیونیستی اتفاق نظر دارند.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی توجه مسلمانان را نسبت به خطر رژیم صهیونیستی برای فلسطین و امت اسلامی برانگیخت و نشان داد كه تنها با وحدت و مقاومت می توان به آزادسازی فلسطین امید داشت.

عزام به كمك های جمهوری اسلامی ایران به ملت و مقاومت فلسطین اشاره كرد و اظهار داشت كه ایران با ارایه كمك های مادی و معنوی در كنار ملت فلسطین ایستاده و كمك های ایران در جنگ اخیر علیه غزه نشان دهنده این حمایت بی حد و حصر تهران از آرمان فلسطین است.

وی تاكید كرد: جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان با كمك ایران توانسته اند در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی كرده و دست این رژیم اشغالگر را از سرزمین خود كوتاه سازند.

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی با بیان اینكه تاثیر پذیری از انقلاب اسلامی فراتر از جنبش های اسلامی فلسطین بوده ، اضافه كرد: ملاحظه می كنیم كه همه گروه های فلسطینی در برپایی مراسم 'روز جهانی قدس' مشاركت می كنند.

خاورم *(3) 387* 390* 1324**1651