۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۲۶
کد خبر: 81506163
T T
۰ نفر
بيش از 56 هزار خانوار مازندراني از نعمت آب شرب برخوردار شدند

ساري - ايرنا - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران گفت : با بهره برداري از پروژه هاي آب رساني در دهه فجر 65 هزار خانوار در استان از نعمت اب شرب سالم بهره مند شدند.

به گزارش شركت آبفاشهري مازندران، 'ذبيح الله ذاكري' روز شنب گفت: حفر و تجهيز 5 حلقه چاه با ظرفيت آبدهي 155 ليتردر ثانيه، اجراي خط انتقال آب به طول 10 هزار و 800 متر، اجراي شبكه توزيع آب به طول چهار هزار و 180 متر، اصلاح و توسعه شبكه آبرساني به طول 71 هزار متر ، بهسازي و مهندسي مجدد 45 حلقه چاه با افزايش توان تامين آب به ميزان 440 ليتر در ثانيه ، احداث دو باب ايستگاه پمپاژ و اجراي 5 رشته خط انتقال نيرو از جمله پروژه هاي افتتاح شده در ايام دهه فجر بوده است.

ذاكري، افزود: 147 ميليارد و 560 ميليون ريال اعتبار براي بهره برداري از اين پروژه ها صرف شد.

* برخورداري 8 هزار خانوار از طرح آبرساني به شهر بابل

در طرح آبرساني به شهر بابل كه استاندار مازندران حضور داشت، به منظور افزايش توان انتقال آب از ايستگاه پمپاژ و منابع تامين به مناطق غربي شهر و تامين فشار مناسب با ايجاد رينگ و شبكه ، دوخط انتقال آب به طول 6هزار و 600 متر افتتاح شد.

براي اجراي اين طرح 20 ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافت و درحال حاضر 8هزار خانوار از مزاياي آن برخوردار شدند.

استاندار مازندران، در اين مراسم، با اشاره به اينكه برخورداري از آب سدها در مازندران پايين تر از ميانگين كشوري است، افزود: به منظور مهار آبهاي سطحي از طريق سدها، تا سال 1397 عمليات ساخت تمامي سدهاي نيمه كار بايد به اتمام برسد.

ربيع فلاح جلودار ضمن تاكيد بر مديريت جهادي در اتمام پروژه هاي نيمه تمام در استان، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تدابير خوبي براي جبران كمبود آب و اتمام پروژه هاي فاضلاب در شهرهاي مازندران انديشيده شد.

* برخورداري بيش از 4هزار خانوار از طرحهاي آبرساني به شهر ساري

طرح آبرساني با هدف افزايش توان تامين در شهر ساري به بهره برداري رسيد كه در آن 4هزار و 700خانوار از آب آشاميدني سالم برخوردار شدند.

اين طرحها شامل حفر و تجهيز يك حلقه چاه با آبدهي 70 ليتر در ثانيه در نواحي شرقي و جنوب شرقي شهر ساري با اعتبار چهار ميليارد ريال و بهره مندي 4200 خانوار از آب شرب و تامين آب آشاميدني 500 خانوار به ميزان 8 ليتردر ثانيه ، عمليات اجراي شبكه توزيع آب به طول 1700 متر و ايستگاه پمپاژ در منطقه پادگان قدس ساري با اعتبار يك ميليارد و 560 ميليون ريال بوده است.

*برخورداري 10 هزار خانوار از طرحهاي آبرساني به شهر بابلسر

به منظور تامين فشار و انتقال آب به صورت متوازن به شبكه توزيع و رفع كمبود آب در نقاط انتهايي شبكه و امكان واگذاري انشعاب و تحت پوشش قرار دادن مناطق در حال توسعه، خط انتقال آب به طول 1400 متر و شبكه توزيع آب به طول 1000 متر با صرف 9 ميليارد و 500 ميليون ريال در شهر بابلسر مورد بهره برداري قرار گرفت و 10 هزار خانوار از مزاياي آن بهره مند شدند.

همچنين انبار مخازن كپسول كلر با اعتبار 220 ميليون ريال در اين شهر افتتاح شد.

* برخورداري 2300 خانوار از طرح آبرساني به شهر سلمانشهر و كلارآباد

به منظور افزايش توان تامين و مقابله با كمبود آب دو حلقه چاه با آبدهي 38 ليتر در ثانيه در شهرهاي سلمانشهر و كلاردآباد، حفر و تجهيز شد و 2300 خانوار از مزاياي آب آشاميدني سالم برخوردار مي شوند.

همچنين اعتبار صرف شده براي حفر و تجهيز اين چاه ها هفت ميليارد و 500 ميليون ريال بوده است.

* برخورداري 2هزار خانوار از طرحهاي آبرساني به شهر فريدونكنار

به منظور افزايش توان تامين و مقابله با افت فشار آب در فصل تابستان با صرف 3هزار ميليون ريال حفر و تجهيز يك حلقه چاه با آبدهي 30 ليتر در ثانيه و اجراي خط انتقال آب به طول 100 متر به بهره برداري رسيد و 2000خانوار از نعمت آب آشاميدني برخوردار شدند.

* افتتاح طرح آبرساني به مسكن مهر امير ده پل سفيد

طرح آبرساني به مسكن مهر اميرده شامل احداث يك باب ايستگاه پمپاژ، اجراي خط انتقال آب به طول 1000 متر ، اجراي شبكه توزيع آب به طول 1200 متر و نصب سه دستگاه مخزن 5000 ليتربوده است كه با صرف چهار ميليارد ريال ، 72 خانوار از نعمت آب آشاميدني بهره مند شدند.

* برخورداري 3000خانوار از طرحهاي آبرساني به شهر نور و چمستان

به منظور افزايش توان تامين ورفع كمبود آب مشتركين به ويژه ايام تابستان در شهر هاي نور و چمستان حفر و تجهيز دو حلقه چاه با آبدهي 30 ليتر در ثانيه و اجراي خط انتقال آب به طول 100 متر با اعتبار هفت ميليارد ريال به اتمام رسيد. جمعيت برخوردار از اين طرحها نيز 3 هزار خانوار است.

* برخورداري 144 خانوار از طرح آبرساني به مسكن مهر توكل در شهر آمل

در طرح آبرساني به مسكن مهرتوكل در شهرآمل 450متر خط انتقال آب به طول 450 متر، شبكه توزيع آب به طول 280 متر اجرا شد.

اين طرح با اعتبار يك ميليارد و 200 ميليون ريال و برخورداري 144 خانوار در دهه فجر به بهره برداري رسيد.

* راه اندازي امور آب وفاضلاب شهري منطقه كلاردشت

با توجه به توريستي بودن منطقه كلاردشت و با هدف سهولت و تسريع در امر خدمت رساني به مشتركين، امور آب وفاضلاب شهري منطقه كلاردشت با حضور مسئولان استاني وشهرستاني راه اندازي شد.

پيش از اين منطقه كلاردشت تحت پوشش امور آب وفاضلاب شهري منطقه نوشهر و چالوس بوده كه همزمان با دهه مبارك فجر به امور آب وفاضلاب شهري منطقه كلاردشت ارتقا يافت.

همچنين گفتني است به منظور افزايش ظرفيت تامين آب وصرفه جويي در مصرف انرژي 18 حلقه چاه بهسازي و 27 حلقه چاه مهندسي مجدد و اصلاح منصوبات فرسوده در سطح استان صورت گرفت كه 26 هزار و 700 خانوار از مزاياي اين طرحها بهره مند شدند.ك/1

6097