۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۱۳
کد خبر: 81506249
T T
۰ نفر
مجموعه آثار خوشنویسی استاد 'حسن انجمن' در سنندج رونمایی شد

سنندج- ایرنا- مجموعه آثار خوشنویسی استاد 'حسن انجمن' با عنوان 'رموز دلبری' عصر امروز شنبه در سالن شماره دو پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی شد.

امین مرادی، رییس حوزه هنری استان كردستان در این ارتباط گفت: این مجموعه شامل 10 اثر خوشنویسی 'حسن انجمن' هنرمند توانمند كشور است كه با حمایت حوزه هنری كردستان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به چاپ رسیده است.

وی گفت: در این مجموعه آثار خوشنویسی نستعلیق، ثلث و خط ناخنی این هنرمند در ابعاد 35×20 در تیراژ هزار جلد چاپ شده و پس از رونمایی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

رییس حوزه هنری كردستان در ادامه اظهار كرد: در این آیین همچنین از هنرمندان توانمند استان شركت كننده در جشنواره خوشنویسی استان كه از 25 دی تا 14 بهمن در موسسه فرهنگی و هنری صبای تهران برگزار شد تجلیل شد.

وی افزود: در جشنواره خوشنویسی استان كه برای نخستین بار در تهران برگزار شد 280 اثر خوشنویسی از 75 هنرمند خوشنویس كردستانی به معرض دید گذاشته شد.

هنرمندان استان كردستان همچنین در این مراسم استاندار را نیز غافل گیر كردند و به مناسبت سالروز تولدش كیكی مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران تهیه كرده و هدیه ای نیز به این مناسبت به استاندار اهداء كردند، این كیك توسط شخص استاندار بریده شد و در میان حضار تقسیم گردید.

استاندار كردستان در این آیین با قدردانی از این اقدام حوزه هنری، گفت: حوزه هنری كردستان خیلی فراتر از قامت حوزه هنری عمل می كند و فعالیت های آن جای تشكر و قدردانی دارد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: فضای بسیار خوبی برای توسعه هنر در استان فراهم است و حوزه هنری در طول سال محافل گرمی را تدارك می بیند.

او از همكاری شورای اسلامی و شهرداری سنندج نیز در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر قدردانی كرد و افزود: با وجود مشكلات عدیده مالی، شهرداری از حمایت اهالی فرهنگ و هنر دریغ نمی كند و امیدواریم این حمایت ها در سال های آینده نیز ادامه یابد.

استاندار كردستان در ادامه سخنان خود با ابراز علاقه به هنر خوشنویسی، گفت: خوشنویسی هنر زیبایی، عرفان و برقراری ارتباط انسان با خدا و آسمان و هنر ارزشمندی است.

در این آیین همچنین از هنرمندان خوشنویس استان نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.ك/3

7348/1904