۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81508655
T T
۰ نفر
دستگاه ايمني در مقابل اره هاي چوب بري در دانشگاه سمنان ساخته شد

سمنان - ايرنا - دستگاه حفاظت و ايمني دست در مقابل اره هاي چوب بري توسط محققان دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه سمنان ساخته و به عنوان اختراع با همكاري پارك علم و فناوري اين دانشگاه در اداره كل مالكيت صنعتي به ثبت رسيد.

گزارش روز دوشنبه روابط عمومي دانشگاه سمنان به ايرنا حاكي است، اين دستگاه را 'مرتضي قاضي سعيدي' عضو هيأت علمي دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه سمنان و 'عليرضا جلاليان خاكشور' ساخته اند.

'قاضي سعيدي' با بيان اينكه احتمال آسيب به دستان كاربران دستگاه هاي اره برقي در كارگاه هاي چوب بري و نجاري به دليل سرعت بالا و برندگي و عمق زياد است افزود: دستگاه حفاظت و ايمني دست در مقابل اره هاي چوب بري قادر است در صورت كمترين تماس دست و يا بدن به اره چوب بري در كمتر از چند صدم ثانيه متوقف شود.

وي گفت: اين سيستم هوشمند قادر به قطع برق و ترمزهاي چندگانه الكترومكانيكي است كه در صورت كمترين تماس دست با تيغه، تمام اين ترمزها بطور همزمان عمل كرده و تيغه حداكثر پس از چند سانتيمتر دوران متوقف و از قطع دست و انگشتان جلوگيري مي كند.

اين مخترع گفت: اين سيستم قابليت نصب بر روي انواع اره هاي برقي چوب بر معمولي را نيز دارد و نياز به تغييرات اساسي و زياد بر روي سيستم هاي فعلي نيست و از هزينه كمي نيز برخوردار است.ك/1

6100