۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۰
کد خبر: 81511404
T T
۰ نفر

همايش ياوران نماز در آستانه اشرفيه برگزار شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۰
کد خبر: 81511404
همايش ياوران نماز در آستانه اشرفيه برگزار شد

رشت - ايرنا - همايش ياوران نماز با هدف ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز با حضور مسوولان و رابطين ستاد اقامه نماز دستگاه ها و ادارات شهرستان آستانه اشرفيه برگزار شد.

به گزارش ايرنا، عضو ستاد اقامه نماز كشور روز چهارشنبه در اين همايش، با اشاره به اينكه توجه به نماز به سلامت جامعه كمك مي كند، بيان كرد: بايستي تلاش شود تا فرهنگ نماز در سطح جامعه به خصوص بين جوانان و نوجوانان توسعه پيدا كند تا از جامعه اي سالم برخوردار شويم.

حجت الاسلام والمسلمين 'محمد آرزومندي' با اشاره به نقش مردم در توسعه فرهنگ نماز در جامعه اظهار داشت: همه افراد جامعه مي توانند با دعوت از افراد خانواده ، دوستان، همكاران نقش موثر خود را در ترويج فرهنگ نماز ايفا كنند.

وي اضافه كرد: كودكان و نوجوانان در كانون خانواده هاي خود مي توانند هرچه بيشتر با فرهنگ نماز و اثرات معنوي آن آشنا شوند.

حجت الاسلام آرزومندي بيان كرد: آموزش و پرورش به عنوان يكي از متوليان اصلي آموزش مي تواند در جهت توسعه و ترويج فرهنگ نماز بين دانش آموزان نقش موثري داشته باشد.

وي در ادامه با تاكيد بر اقامه نمازهاي جماعت در سطح ادارات و نهادها اظهار داشت: اقامه نمازهاي اول وقت و جماعت بايستي همواره مورد توجه مسوولان ادارات و نهادها قرار بگيرد.

وي از تمامي مسوولان و شركت كنندگان در اين همايش خواست تا به منظور ترويج و توسعه فرهنگ نماز همكاري لازم را با ستاد اقامه نماز داشته باشند.

رييس ستاد اقامه نماز آستانه اشرفيه نيز در اين مراسم اظهار داشت: توجه به مساله توسعه و ترويج فرهنگ نماز همواره يكي از برنامه هاي ستاد اقامه اين شهرستان است كه با جديت نيز پيگيري مي شود.

'فرامرز مصطفوي' در ادامه با تاكيد بر اهميت و جايگاه نماز اظهار داشت: به منظور توسعه فرهنگ نماز در شهرستان طي سال هاي اخير اقدامات و برنامه هاي متعددي از سوي ستاد اقامه نماز انجام گرفته است.

وي با اشاره به برخي از برنامه هاي انجام گرفته از سوي ستاد اقامه نماز شهرستان در سال جاري اظهار كرد: از ابتداي سالجاري تاكنون بيش از 30 مورد همايش با موضوع ' نماز و خانواده ' با همكاري ادارات آموزش و پرورش، كميته امداد امام خميني (ره) ، بهزيستي، هلال احمر در سطح اين شهرستان برگزار شده است.

وي با اشاره به برپايي نمازهاي جماعت در تمامي ادارات و نهادهاي شهرستان نيز گفت: اعزام روحانيون به ادارات و نهادها به منظور برگزاري نمازهاي جماعت از جمله اقدامات موثر اين ستاد در جهت برپائي نمازهاي جماعت در ادات بوده است.

وي با قدرداني از حمايت هاي معنوي آيت الله محمدعلي امينيان امام جمعه آستانه اشرفيه از برنامه هاي اين ستاد اظهار داشت: با توجه به حمايت هاي انجام گرفته خوشبختانه برپائي نماز جماعت در كليه مدارس اين شهرستان نيز صورت مي گيرد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در طول سال برگزاري كلاس هاي احكام و قرآن از سوي اين ستاد مورد توجه قرار دارد، افزود: اميدواريم با توجه به سياست ها و برنامه هاي ستاد اقامه نماز هرچه بيشتر فرهنگ نماز در شهرستان توسعه پيدا كند.

به گزارش ايرنا در همايش يك روزه ' ياوران نماز ' شهرستان آستانه اشرفيه مسوولان و كارمندان ادارات و نهادها ، روحانيون، دهياران ، شوراهاي اسلامي حضور داشتند.

شهرستان آستانه اشرفيه در شرق گيلان قرار دارد.ك/2

7287/ 6158