۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85175623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین جشنواره فرهنگی و ادبی نماز در کردستان برگزار می شود

سنندج- ایرنا- مدیر ستاد اقامه نماز کردستان گفت: دومین جشنواره فرهنگی و ادبی نماز با عنوان"فجر تا فجر" در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در بین آحاد جامعه بویژه کودکان و نوجوانان در سنندج برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، اکبر عظیمی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این جشنواره با هدف تعلیم، ترویج و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در بین کودکان و نوجوانان، ظرفیت‌شناسی و ظرفیت سازی ترویج نماز با بهره‌گیری از زبان هنر در بین نسل نو و حمایت و پشتیبانی مادی ومعنوی از تولید محتواهای نماز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره ملی بوده و بهره‌برداران اصلی آن کودکان و نوجوانان هستند، گفت: قالب‌های جشنواره شامل رمان بلند نوجوانان، داستان کودک، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی و پویانمایی است.

مدیرستاد اقامه نماز کردستان نماز جماعت، مسجد و مدرسه، نماز و روابط عمومی اجتماعی، نماز عامل خودباوری و انسجام، نماز، آرامش و امنیت فردی، تحکیم و تعالی خانواده و تربیت فرزندان صالح را از جمله محورهای این جشنواره فرهنگی ادبی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در این جشنواره فرهنگی و ادبی از ۲۰ مرداد تا ۲۰ آذر فرصت دارند آثار خود را به نشانی noor.namaz.ir ارسال کنند، یادآور شد: آثار برتر این جشنواره نیز ۱۲ بهمن ماه جاری معرفی و تجلیل خواهند شد.

عظیمی اظهار کرد: این جشنواره سال گذشته نیز در استان با مشارکت ۵۰۰ نفر از علاقمندان برگزار شد که انتظار می رود امسال تعداد بیشتری شرکت داشته باشند و در این زمینه انتظار می رود رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز با اجرای فعالیت‌های متنوع زمینه‌ساز گسترش فرهنگ اقامه نماز در استان است، گفت: این ستاد علاوه بر این جشنواره در سال جاری برنامه‌های متنوعی ازجمله نشست‌های تخصصی پاسخ به شبهات نماز با محوریت دانشجویان و دانش‌آموزان، مسابقات کتابخوانی، مسابقات پیامکی نماز از طریق صدا و سیما و تجلیل از دستگاه های برتر توسعه و تقویت فرهنگ نماز در استان برگزار می کند.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: این اداره کل نیز در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز با ابزارهای فرهنگی، رسانه ای و فناوری های نوین برنامه‌های متنوعی را در طول سال انجام می دهد.

کامل گلباغی رونق بخشیدن به اقامه نماز جماعت، تدوین برنامه عملیاتی سالانه با موضوع نماز در دستگاه های اجرایی، برنامه آموزشی کد دار برای کارکنان، حمایت از نویسندگان و مولفان نماز، حمایت از هنرمندان تولیدات نماز، توجیه پرسنل در هتل‌ها و مسافرخانه های بین راهی، تهیه پوستر و بهره برداری از فقه امام شافعی را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha