۲ اسفند ۱۳۹۳، ۴:۵۶
کد خبر: 81513795
T T
۰ نفر

انگلیس روسیه را به تحریم های بیشتر تهدید كرد

۲ اسفند ۱۳۹۳، ۴:۵۶
کد خبر: 81513795
انگلیس  روسیه را به تحریم های بیشتر تهدید كرد

لندن – ایرنا – دیوید كامرون٬ نخست وزیرانگلیس شامگاه جمعه در واكنش به گزارش انتقادی مجلس اعیان این كشور در ارتباط با بحران اوكراین، بار دیگر تهدید كرد اگر روسیه به تعهدات خود عمل نكند، با عواقب و تحریم های بیشتری مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا٬ دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس درسخنانی گفت: مسوولیت تمام اتفاقات در اوكراین به طور كامل برعهده ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و دولت این كشور است.

كامرون گفت: امروز باید به روسیه و پوتین این پیام را بدهیم كه اتفاقات اخیر در شرق اوكراین توجیه پذیر نیست٬ آتش بس باید اجرا شود٬ و درغیر این صورت باید شاهد عواقب آن و تحریم های بیشتر باشد.

وی ادامه داد: روسیه حتی برای لحظه ای نباید تصور كند كه آمریكا، انگلیس٬ فرانسه و یا آلمان از هم جدا خواهند شد (موضع دیگری اتخاذ خواهند كرد) و یا ضعیف خواهند بود. ما به یكدیگر وفادار خواهیم بود و در برابر اتفاقات اخیر محكم٬ مصمم و بر آنها چیره خواهیم گشت.

كامرون با رد انتقادهای كمیته مجلس اعیان انگلیس در ارتباط با سیاست های لندن در ارتباط با بحران اوكراین گفت: درخصوص اینكه انگلیس چه اقدامی را انجام داده، باید بگویم كه ما اولین كشوری بودیم كه مدعی شدیم روسیه باید از گروه 'جی 8' خارج شود كه خارج گردید و آنچه اینك بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می رسد ، دادن پیام قاطع به روسیه و پوتین است .

كمیته سیاست خارجه مجلس عیان در گزارشی در ارتباط با بحران اوكراین، ضمن انتقاد از عملكرد روسیه، دولت انگلیس و اتحادیه اروپا را به عدم درك درست از این بحران متهم كرده است.

این كمیته مجلس اعیان انگلیس، روسیه را به دوری گزینی از اروپا و سوء برداشت از تمایل اوكراین برای توافق تجاری با اتحادیه اروپا متهم كرده و گفته است : در عین حال، اروپایی ها نیز زمانی كه مذاكراتی را با كی یف برای امضای موافقتنامه همكاری با بروكسل آغاز كردند، در برآورد شدت مخالفت روسیه با آن برنامه ها، اشتباه كردند.

'لرد توجندهات' رئیس این كمیته عنوان كرده است كه عدم بررسی كارشناسانه و برداشت اشتباه نسبت به رویكرد روسیه، باعث بروز بحران فعلی شده است.

براساس این گزارش، عدم اشراف مسوولین وزارت خارجه انگلیس و وزرای اتحادیه اروپا در حوزه روسیه، باعث شد كه واكنش مناسبی به این كشور داده نشود.

یك سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز با رد ادعای این كمیته مجلس اعیان انگلیس خاطر نشان ساخته كه لندن با تلاش بر اعمال تحریم ها علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا٬ از حق اوكراین در انتخاب آینده اش حمایت كرده است.

وی افزود: این وزارت خانه تلاش داشته است كه دانسته های خود را در حوزه مسائل روسیه و منطقه ای افزایش دهد تا بتواند پاسخ مناسب و محكمی را به روسیه نشان دهد.

بحران سیاسی در اوكراین در نوامبر 2013 میلادی و زمانی آغاز شد كه 'ویكتور یانوكوویچ' رییس جمهوری وقت این كشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا كه مغایر همكاری های اقتصادی كی یف با مسكو بود، خودداری كرد.

اروپام** 1*ن* 1552