۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۴۶
کد خبر: 81519010
T T
۰ نفر
پاسخگويي مناسب به مطالبات پرستاران رسالت مديران اجرايي است

اراك - ايرنا - سرپرست استانداري مركزي گفت: پاسخگويي مناسب به مطالبات پرستاران و تكميل ظرفيت كادر درماني بيمارستان هاي استان رسالت مهم مديران اجرايي است.

به گزارش ايرنا، شكرالله حسن بيگي روز سه شنبه در مراسم گراميداشت روز پرستار و ميلاد خجسته زينب كبري(س) در فرهنگسراي اراك افزود: پرستاران از اقشار زحمتكش در حوزه سلامت هستند كه مشكلات آن ها بايد با جديت و فوريت دنبال شود.

وي توضيح داد: همزمان با اجراي برنامه تحول نظام سلامت تيمي از كارشناسان وزارت بهداشت و درمان به مراكز درماني و بيمارستاني استان مركزي اعزام شدند و نكاتي كه مغفول مانده بود انعكاس دادند كه از جمله اين موارد رسيدگي فوري به مسايل صنفي حوزه پرستاري است.

سرپرست استانداري استان مركزي بيان كرد: يكي از محورهاي مهم برنامه تحول نظام سلامت كاهش چالش ها و دغدغه هاي درماني ، بهبود هتلينگ بيمارستاني و ارج دادن به كاركنان بخش سلامت است و پرستاران نيز در اين برنامه با اقدامات موثر پيش بيني شده به جايگاه واقعي خود نزديك تر مي شوند.

حسن بيگي اظهار كرد: پرستاران در دهه گذشته به خاطر كمبود نيروي انساني در حوزه درمان فشار زيادي را تحمل كردند اما ذره اي از رسالت حرفه اي خود در خدمت رساني به بيمار كوتاه نيامدند و همه ناملايمات را براي كمك به بيمار به جان خريدند.

وي افزود: پرستاران در دوران دفاع مقدس نيز در جبهه هاي حق عليه باطل با وجود همه سختي ها در بيمارستان هاي صحرايي حضور فعالانه داشتند و يكي از بخش هاي پركار و بي ادعا در پشتيباني از جنگ و خدمات رساني به مجروحان بودند.

سرپرست استانداري استان مركزي اظهار كرد: پرستاران با وجود مشقت كار مي توانند در كنار اخلاق خوب و دادن روحيه به بيماران در پيشگاه خداوند اجرو پاداش زيادي را كسب كنند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اراك نيز در اين برنامه گفت: حرفه پرستاري جزء مشاغل شريف است و خدمت به روح و روان افراد بيمار اجر اخروي ومعنوي دارد.

دكتر حسن طاهر احمدي افزود: رسيدگي به مطالبات به حق پرستاران در اولويت امور دانشگاه است.

در اين مراسم از تلاش جمعي از پرستاران ، بهياران، هوشبران و كادر اتاق عمل در مراكز درماني استان مركزي با لوح تقدير و هدايايي قدرداني شد.

دو هزار پرستار خدمات درماني دربيمارستان ها و مراكز درماني استان مركزي را برعهده دارند.ك/2

2482/6013/