۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۱۰
کد خبر: 81524676
T T
۰ نفر

انزلی - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندرانزلی گفت: حضور همه نهادهای مسئول و نیز شهروندان در روند ایجاد امنیت پایدار تاثیرگذار است.

سرهنگ هرمز عشقی روز یكشنبه در كارگاه آموزشی كه بمنظور تجزیه و تحلیل جرائم و ارتقا فرهنگ و امنیت شهری با همكاری شهرداری انزلی برگزار شد، بیان كرد: وقوع جرایمی مانند سرقت در ساعات پایانی شب، بامداد و ساعات ابتدایی صبح معمولا در منظر شهروندان قرار نمی گیرد حال اینكه مجموعه شهرداری به دلیل ارائه خدمات شهری در این ساعات با دریافت آموزش های لازم و افزایش هوشیاری می تواند نقش موثری در پیشگیری از جرم داشته باشد.

وی هدف از برگزاری این كارگاه را استفاده از ظرفیت های شهرداری در مقوله پیشگیری از وقوع جرم و نیز افزایش هوشیاری كاركنان شهرداری در پیشگیری از سرقت عنوان كرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینكه امنیت یك مقوله چند وجهی است، افزود: حضور همه نهادهای مسئول و نیز شهروندان در روند ایجاد امنیت پایدار تاثیرگذار است.

شهردار بندرانزلی نیز در این كارگاه، زحمات پلیس این شهرستان در راستای انتظام بخشی شهری را مثبت ارزیابی و از روحیه مشاركتی پلیس در ارتقاء رضایت شهروندان تقدیر كرد.

گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در انزلی حاكی از دستگیری یك كیف قاپ مزاحم تلفنی توسط عوامل كلانتری 12 این شهرستان است.

سرهنگ هرمز عشقی فرمانده انتظامی انزلی در این باره به ایرنا گفت: شاكی پرونده كیف قاپی از ایجاد مزاحمت تلفنی توسط یك فرد به پلیس خبر داد و پلیس با پیگیری مخابراتی، موفق به شناسایی هویت شخص مزاحم و در مرحله بعد شناسایی محل سكونت او شد.

وی افزود: فرد مزاحم در تحقیقات پلیس اعتراف كرد كه گوشی تلفن را از یكی از اقوام خود دریافت كرده كه متهم شناسایی و با اخذ دستور قضایی دستگیر شد.



*پلمپ فروشگاه كتاب های فاقد مجوز

فرمانده انتظامی انزلی همچنین از پلمپ یك فروشگاه كتاب توسط عوامل اداره نظارت بر اماكن پلیس اطلاعات این شهرستان به دلیل عرضه كتاب های غیرقانونی خبر داد.

به گفته سرهنگ عشقی؛ در بازدید ماموران اداره نظارت بر اماكن پلیس از صنوف، تعداد 35 جلد كتاب غیرمجاز و فاقد مجوز چاپ و نشر عرضه شده در این كتابفروشی، ضبط و این واحد صنفی با حكم قضایی پلمپ شد.

شهرستان ساحلی انزلی در 40 كیلومتری شمال غرب مركز استان گیلان واقع است.ك/2

6030 / 2007