۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۰۶
کد خبر: 81527919
T T
۰ نفر

توصيه پليس آگاهي قم به مسافران نوروزي

۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۰۶
کد خبر: 81527919
توصيه پليس آگاهي قم به مسافران نوروزي

قم - ايرنا - رييس پليس آگاهي استان قم به مسافران نوروزي توصيه كرد: از نگهداري وجوه نقد ،طلا و جواهر در منزل بپرهيزيد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ ' مهدي قدمي' روز سه شنبه در گفت وگويي با اشاره به نزديك شدن ايام پايان سال و تعطيلات نوروز و مسافرت شهروندان در اين ايام، توصيه كرد: براي اطمينان بيشتر بر روي ديوارها، كليه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير و پاسيو حفاظ محكم و مقاوم نصب كنيد.

وي افزود: پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده اي و قفل آويز مطمئن مجهز كنيد و هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل كردن درب خروجي اكتفا نكرده و كليه درب هاي داخلي ساختمان اعم از درب پشت بام، هال، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و حياط خلوت را قفل كنيد.

رييس پليس آگاهي استان قم ادامه داد: در صورت تغيير محل سكونت يا مفقود شدن كليد يدك منزل، توپي قفل درب هاي ورودي را تعويض كنيد و كنترل ورود و خروج در مجتمع هاي مسكوني را به سرايدار يا نگهبان مطمئن بسپاريد، البته با اين حال از بازگذاشتن درب ورودي منزل (حتي براي مدت كوتاهي) در طول شبانه روز خودداري كنيد.

وي اضافه كرد: كليد منزل خود را در دسترس افراد غيرمطمئن قرار نداده و همچنين از قرار دادن كليد در زير جاكفشي، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسي خودداري كنيد.

قدمي بيان داشت: براي جلوگيري از سرقت منزل خود به روش توپي زني، توپي قفل را با بدنه درب همسطح كنيد و در صورت عدم امكان، لوله اي فلزي به دور آن جوش دهيد.

رييس پليس آگاهي استان قم خاطرنشان كرد: از قرار دادن چهار پايه و نردبان و نظاير آن در حياط منزل مخصوصاً در كنار ديوار خودداري كنيد و حتي الامكان درب هاي ورودي و داخلي منزل خود را به سيستم هشدار دهنده مجهز كنيد.

وي تصريح كرد: در مواقعي كه مجبور به نگهداري موقت وجوه نقد و اشياء قيمتي در داخل منزل هستيد، از پنهان كردن آن در يك مكان خودداري كرده و حتي الامكان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده كنيد.

قدمي اعلام كرد: نزد افراد ناشناس و كساني كه اعتماد كافي به آنها نداريد از ميزان اموال و دارايي موجود خود در منزل صحبت نكنيد و نيز از نوشتن نام و مشخصات خود بر روي زنگ منزل خودداري كنيد.

رييس پليس آگاهي استان قم گفت: در مواقعي كه به مسافرت مي رويد از همسايگان يا اقوام مورد اطمينان خود بخواهيد كه از منزلتان مراقبت نمايند و از بازگو كردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهيزيد.

وي ابراز داشت: علائمي كه نشان دهنده سفر رفتن خود است را از بين ببريد و از همسايه خود بخواهيد كه اتومبيل خود را گاهي مقابل راه ورودي منزل شما پارك نمايد.

قدمي اظهار داشت: در مواقع خالي بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ يك اتاق به مدت طولاني و مستمر خودداري كرده، حتي المقدور از كليدهاي زمان دار خودكار استفاده كرده و يا از همسايگان و آشنايان مورد اطمينان خود بخواهيد كه روشنايي داخل منزل را در هنگام شب تغيير دهند.ك/1

/8138/ 6133/