۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۸
کد خبر: 81528835
T T
۰ نفر
فرمانده انتظامي دزفول:با عوامل تيراندازي در مجالس به شدت برخورد مي شود

دزفول - ايرنا - فرمانده انتظامي شهرستان دزفول با بيان اينكه ، تيراندازي در مجلس شادي و عزا طبق قانون ممنوع بوده و مجازات سنگيني دارد، گفت:نيروي انتظامي با عوامل تيراندازي در مجالس با قاطعيت و شدت برخورد مي كند.

به گزارش ايرنا، سرهنگ احمد چنداز چهارشنبه در دومين همايش پليس ، عشاير ، سران طوايف و معتمدين محلي در ستاد فرماندهي اين نيرو در دزفول افزود:اقدام به تيراندازي در مجالس ، رسم غلط و اشتباهي است كه عواقب

تلخي به دنبال داشته است.

وي با اشاره به مجازات سنگين ، حمل و نگهداري سلاح غير مجاز افزود: افرادي كه اقدام به نگهداري سلاح غير مجاز نمايند به سه سال حبس محكوم مي شوند.

سرهنگ چنداز ، با اشاره به ابراز نگراني سران طوايف و شيوخ در خصوص رسم غلط تيراندازي در مجالس افزود:با احياي فرهنگ اسلامي در ميان عشاير و با كمك بزرگان و سران طوايف بايد جلوي اين رسم غلط گرفته شود.

فرمانده انتظامي شهرستان دزفول گفت:سنت هاي پسنديده بسياري بين عشاير و طوايف وجود دارد كه بايد با احياي اين سنت هاي پسنديده ، جلوي رفتار اشتباه و ناپسند را گرفت.

وي به تعامل و همكاري سران و بزرگان عشاير و طوايف با پليس در راستاي حذف اين رفتار ناپسند در اين جوامع تاكيد كرد و گفت:عده اي،با پرداخت پول ، افرادي را براي تيراندازي در مراسم ها اجير مي كنند كه بايد جلوي اين اقدام گرفته شود.

سرهنگ چنداز افزود:در نشست شوراي تامين شهرستان دزفول مصوب شد ، افرادي كه در مجالس با سلاح مجاز اقدام به تيراندازي كنند ،علاوه بر ضبط سلاح ، مجوز حمل سلاح آنان نيز باطل شود.

وي همچنين از شناسايي افرادي كه اواخر هفته گذشته اقدام به تيراندازي در نيزارها و اراضي كشاورزي دزفول نموده بودند خبر داد و گفت:اين افراد كه موجب نگراني شهروندان شده اند بزودي دستگير شده و مجازات مي شوند.

سرهنگ چنداز در خصوص تصرف عدواني برخي افراد در روستاهاي دزفول نيز گفت:هرگونه دخل و تصرف در اموال عمومي توسط نيروي انتظامي و دادگستري رصد شده و هيچ كس حق تصرف و تعرض به املاك و اراضي ملي و دولتي را ندارد.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان دزفول نيز هدف از برگزاري اين همايش را كمك به حل و فصل اختلافات با همكاري بزرگان و سران طوايف عنوان كرد و گفت:نقش بزرگان طوايف در صلح و سازش پرونده هاي قضايي مهم و اثر گذار است.

احمد قهرماني ، با بيان اينكه در برخورد با مجرمان هيچ كمبودي در دزفول وجود ندارد ، افزود:افرادي كه اقدام به تيراندازي در مجالس مي نمايند موجب رعب و وحشت زنان ، كودكان و سلب آسايش مردم شده و با آنان با قاطعيت برخورد مي شود.

وي ضمن هشدار نسبت به اجير كردن افراد براي تيراندازي در مجالس و پرداخت هزينه آزادي آنان در صورت دستگيري توسط پليس ،گفت:فردي كه زمينه اجراي جرم در مراسم عروسي و عزا را فراهم مي كند به عنوان مشاركت در جرم دستگير مي شود.

قهرماني به سران طوايف توصيه كرد:اجازه ندهيد افرادي كه وجودشان براي آسايش خانواده ضروري است ، به خاطر اشتباه پشت ميله هاي زندان باشند.

حجت الاسلام محمدعلي پاپي زاده شاه آبادي،امام جمعه بخش مركزي دزفول نيز در اين همايش ضمن تاكيد بر ضرورت همكاري سران طوايف و پليس جهت جلوگيري از نزاع خانوادگي و طايفه اي ، خواستار تشديد برخورد با مخلان نظم و امنيت جامعه شد.

7278/6068