۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 81533215
T T
۰ نفر

تخلفات واحدهای صنفی در مشهد كاهش یافته است

۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 81533215
تخلفات واحدهای صنفی در مشهد كاهش یافته است

مشهد - ایرنا - رییس اتاق اصناف مشهد با تاكید بر اینكه تخلفات واحدهای صنفی در مشهد كاهش یافته گفت: شكایات مردم از طریق سامانه 124 به شدت كاهش یافته و در برخی اصناف از جمله پوشاك به صفر رسیده است.

محمود بنانژاد مشهدی روز یكشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت گشت نوروزی اصناف در افزود: این طرح تا پایان فروردین ماه سال 94 ادامه دارد و در چارچوب اجرای آن به صورت دقیق به تخلفات و شكایات مردم رسیدگی می كند.

وی گفت: شش پایگاه به صورت دائم و شبانه روزی، گشتهای انفرادی در قالب گروههای هفت نفره با لباس فرم مخصوص و 40 بازرس ویژه اتاق اصناف وظیفه نظارت را در این طرح بر عهده دارند.

رییس اتاق اصناف مشهد با تاكید بر اینكه گشتهای اتاق بازرگانی نیز به صورت جداگانه به فعالیت نظارتی خود ادامه می دهند افزود: امروز به بیش از 20 واحد صنفی سركشی و تذكرات لازم به مجموعه های متخلف داده می شود.

وی گفت: سامانه تلفنی 124 آمادگی پاسخگویی و رسیدگی به شكایتهای مردم است لذا شهروندان و زائران می توانند شكایات خود را علاوه بر پایگاههای فعال سطح شهر با این سامانه نیز در میان گذارند.

بنانژاد مشهدی افزود: بیشتر تذكراتی كه داده می شود جنبه ارشادی دارد هرچند اگر مجموعه ای به تذكرات اتاق اصناف توجه نكند از راهكارهای قانونی استفاده می كنیم.

وی گفت: اجرای صحیح كنترل و نظارت بر قیمتها به نفع اصناف بوده و تاثیر بسزایی در حفظ آرامش بازار دارد و هرچند واحدهای صنفی كه قوانین را رعایت كنند وظایف اصلی خود را انجام داده اند اتاق اصناف برای این واحدها مشوقهایی را در نظر گرفته است.

رییس اتاق اصناف مشهد همچنین تاكید كرد: واحدهای صنفی باید به تقارن ایام عید نوروز و شهادت حضرت زهرا(س) توجهه كنند لذا با توجه به زائرپذیری شهر مشهد به تمامی واحدهای صنفی توصیه هایی برای حفظ شان ایام فاطیه ابلاغ شده است.

شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد مشهد دارای 107 اتحادیه صنفی و حدود 120 هزار واحد صنفی است.

7498/1858