۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۰۱
کد خبر: 81533282
T T
۰ نفر
افزایش چهار برابری تخصیص اعتبارات تامین آب روستاها در خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: میزان تخصیص اعتبارات تامین آب برای روستاهای این استان در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته چهار برابر شده است.

محمد دانشگر روز یكشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز خراسان رضوی افزود: دولت یازدهم و مجموعه وزارت نیرو توجه ویژه ای به موضوع تامین آب شرب در شهرها و روستاها دارند.

وی گفت: امسال 710 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای آب روستایی در خراسان رضوی تخصیص یافت در حالی كه این میزان در سال 92 حدود 170 میلیارد ریال بود.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی افزود: از میان هزار و 60 میلیارد ریال مبادله موافقتنامه این شركت در سال جاری 71 درصد آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: این درحالی است كه كل مبادلات موافقتنامه ای برای این شركت در سال گذشته 460 میلیارد ریال با تخصیص 36 درصدی بوده است.

دانشگر همچنین با اشاره به تخصیص اعتبارات برای ساخت مجتمعهای آبرسانی روستایی در بودجه 94 با همكاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار 15 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به منظور ساخت مجتمعهای آبرسانی روستایی در سطح كشور اختصاص یافته است.

وی افزود: سهم شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی از این میزان هشت درصد است كه در صورت تخصیص، اعتبارات اجرای طرحهای مجتمع آبرسانی روستایی در این استان از رشد هفت و نیم برابری برخوردار شده است.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: این شركت با خدمات رسانی به دو هزار و 397 روستا 93 درصد جمعیت روستایی استان را زیر پوشش خدمات خود دارد.

وی افزود: هم اكنون جمعیت زیر پوشش شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با یك و نیم میلیون نفر، از جمعیت روستایی 15 استان كشور بیشتر است.

دانشگر شاخص برخورداری از آب بهداشتی در روستاهای خراسان رضوی را نیز 77 درصد اعلام و بیان كرد: شاخص برخورداری از آب بهداشتی در روستاهای این استان یك درصد بالاتر از متوسط كشوری است.

وی در ادامه همچنین با تاكید بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازی، اصلاح الگوی مصرف آب و انعكاس واقعیتها و رویدادها گفت: هم اكنون میزان مصرف آب شرب در روستاها و شهرهای كشورمان دو برابر استانداردهای جهانی است.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی افزود: این در حالی است كه متوسط بارش در ایران یك چهارم متوسط جهانی است.

وی گفت: 70 درصد مشتركان شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی الگوی مصرف را رعایت می كنند اما همان 30 درصدی كه الگو را رعایت نمی كنند 70 درصد آب تولیدی را به مصرف می رسانند.

دانشگر افزود: عمده آب مصرفی از سوی مشتركان روستایی كه رعایت الگوی مصرف را نمی كنند برای شرب دام استفاده می شود.

وی تعداد مشتركان شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی را 530 هزار مورد عنوان كرد.

3027/1858