۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81534642
T T
۰ نفر
عربستان با كمك اخوان المسلمين در صدد ايجاد جنگ داخلي در يمن است

تهران - ايرنا - دولت عربستان سعودي قصد دارد با كمك گروه اخوان المسلمين يمن در اين كشور جنگ داخلي به راه اندازد.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اينترنتي مستقل الوعي نيوز، دولت سعودي عملكرد سياسي عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي يمن در عدن را در اختيار گرفته است . رياض در همين رابطه 'نقشه راهي' ترسيم كرده و هم اكنون منصور هادي را به سمت تحقق بخشيدن به خواسته هاي مقامات سعودي به پيش مي راند.

محافل سياسي ديپلماتيك عربي و غربي معتقدند كه دخالت سعودي ها در يمن شيوه خطرناكي است كه اين كشور را به سوي يك جنگ داخلي خونبار سوق خواهد داد كه هيچ كس نمي تواند نتايج آن را پيش بيني كند.

از سوي ديگر محافل امنيتي فاش كردند كه كادر امنيتي محافل اطلاعاتي عربستان بر عملكرد رييس جمهوري مستعفي يمن نظارت دارد و از او محافظت به عمل مي آورد و مانع از آن مي شود تا منصور هادي از چارچوب ترسيم شده توسط رياض، خارج شود.

دولت عربستان سعودي اخيرا تماسهاي خود با حزب الاصلاح يمن را افزايش داده و بسياري از رهبران اين حزب در درون عربستان بسر مي برند كه از ائتلاف ميان رياض و اخوان المسلمين حكايت دارد .

اين پايگاه خبري افزود كه اكنون اين سوال مطرح مي شود كه اين همكاري و ائتلاف تا چه اندازه در فرآيند تحولات يمن و ديگر بحرانهاي منطقه كه اخوان المسلمين در آنها نقش دارد، تاثيرگذار است .

خاورم ** 1487 **1651
۰ نفر