۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 81538920
T T
۰ نفر
توصیه میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی به مسافران

مشهد - ایرنا - معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مردم بطور جد از دریافت خدمات سفر و تهیه بلیت از دفاتر خدمات مسافرتی كه فاقد دفتر در مكانی مشخص بوده و صرفا بر روی شبكه اینترنت فعال هستند خودداری كنند.

سیدجواد موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب دفاتر خدمات مسافرتی كه صرفا به صورت اینترنتی فعالیت دارند غیرمجاز بوده لذا مجوزی برای فعالیت خود ندارند بنابراین پیگیری تخلفات احتمالی و نظارت بر عملكرد آنان امكانپذیر نیست.

وی با اشاره به رشد فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی اینترنتی غیرمجاز بدون ارائه آماری در این خصوص ادامه داد: در صورتی كه مردم قصد خرید و استفاده از خدمات تور این دفاتر را دارند پیش از انجام هرگونه معامله با آنان، از ادارات میراث فرهنگی محل سكونت خود در خصوص مجاز بودن این دفاتر استعلام كنند.

رییس كمیته اسكان ستاد تسهیلات سفر خراسان رضوی گفت: علاوه بر این تاكید می شود علاقه مندان به سفرهای نوروزی حتما از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز در سطح این استان خدمات دریافت كنند.

موسوی افزود: تقاضا داریم این عزیزان ضمن بررسی مقاصد سفر، تنوع قیمتها و خدمات دقیق تور یك نسخه از قرارداد منعقده را نزد خود نگه دارند.

وی ادامه داد: همچنین تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری موظف به عقد قرارداد كتبی با مسافران برای همه سفرهای داخلی و خارجی شده اند لذا هرگونه قصور از این امر توسط بازرسان پیگیری می شود.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: همچنین مشخصات كمی و كیفی خدمات در تورهای داخلی و خارجی باید دقیقا مكتوب و مطالبه مسافران باشد.

وی افزود: چنانچه مسافران در سفرهای خارجی در كشور مقصد با مشكلی مواجه شدند می توانند مراتب را به نماینده دفاتر خدماتی اطلاع دهند.

موسوی گفت: همچنین سفارتخانه ها و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در كشورهای مقصد آماده پاسخگویی به مسافران هموطن هستند.

وی افزود: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه مشكلی در خصوص خدمات دهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خراسان رضوی با شماره تلفنهای 37283001 و 37260499 تماس برقرار كنند.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: علاوه بر این تمامی مراكز و تاسیسات گردشگری در این استان موظف شده اند نرخنامه مصوب و ممهور خود را در معرض دید مسافران قرار دهند لذا با متخلفان از این امر نیز برخورد صورت می گیرد.

حدود 300 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند.ك/3

7496/1858
۰ نفر