چهار میلیارد ریال به شاکیان دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بازگشت

مشهد-ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: بیش از چهار میلیارد ریال به مسافران شاکی از دفاتر خدمات مسافرتی استان در سال گذشته بازگشت داده شد.

به گزارش ایرنا، یوسف بیدخوری روز یکشنبه در نخستین جلسه کمیته فنی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی افزود: در پی بررسی پرونده‌های تخلف مربوط به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان با محرز شدن تخلفات این مبلغ در نهایت به آنان بازگشته است.

وی با اشاره به مهمترین تخلفات دفاتر خدمات مسافرتی بیان کرد: بی دقتی در انعقاد قراردادهای مربوط به بسته سفر توسط دفاتر، عدم اخذ تاییدیه از طرف قرارداد، مغایرت مندرجات در قرارداد با خدمات ارائه شده، صدور بلیت غیر واقعی، عدم کنترل گذرنامه در دفاتر، اخذ اقامت و همچنین برگزاری تورهای زیارتی بدون اخذ مجوز از حج و زیارت از این جمله است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این کاهش جلسات حاصل تلاش کارشناسان دلسوز و خبره‌ای بوده که قبل از طرح موضوع در کمیته فنی تمام تلاش خود را در جهت جلب رضایت شاکی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۵۲۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی در خراسان رضوی دایر است، گفت: بیش از دو هزار نفر در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

بیدخوری تاکید کرد: نظارت و بازرسی با دقت کامل از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی انجام می‌شود و بازرسان در نظارت خود با تاکید بر رعایت مفاد منشور حقوق گردشگر توانسته‌اند، قدم موثری در جهت کاهش اختلافات و همچنین جلسات کمیته فنی بردارند.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزارو ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha