جذب دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی 20 برابر شد

مشهد - ایرنا - معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی كشور گفت: جذب دانشجوی غیر ایرانی در واحدهای بین الملل این دانشگاه در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 برابر شده است.

دكتر جواد انگجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اكنون بیش از 600 دانشجو در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی كشور تحصیل می كنند در حالی كه این تعداد در سال گذشته 32 نفر بود.

وی اظهار كرد: اغلب دانشجویان مزبور از كشورهای عراق و افغانستان هستند و در بیشتر رشته ها نظیر علوم پزشكی،مهندسی و علوم انسانی در حال تحصیل می باشند.

وی گفت: 9 واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در مناطقی مانند كیش، قشم، انزلی، جلفا و آمل فعال هستند و اولین مجتمع بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در شهر جدید گلبهار به تازگی فعالیت خود را آغاز كرده است.

انگجی ادامه داد: ایجاد واحدهای بین الملل و جذب دانشجویان خارجی از برنامه ها و رویكردهای دانشگاه آزاد اسلامی در كشور است.

به گفته وی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه جذب دانشجویان خارجی از كشورهای همجوار بویژه كشورهای فارسی زبان مانند تاجیكستان و افغانستان تاكنون قدم های موثری برداشته است.

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت چهار واحد بین الملل این دانشگاه در كشور های انگلستان، افغانستان، لبنان و امارات متحده عربی خبر داد.

وی افزود: هم اكنون برای ایجاد واحدهای بین الملل در مسكو، اوگاندا، تاجیكستان، عراق و كشورهای آفریقایی اقداماتی در دست انجام است.

3027 / 6053