۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴
کد خبر: 81545860
T T
۰ نفر
آمادگي مراكز درماني كاشان براي ارايه خدمات به مسافران نوروزي

كاشان- ايرنا- رييس كميته بهداشت و درمان ستاد تسهيلات سفر شهرستان كاشان گفت: در تعطيلات نوروزي تمامي مراكز درماني دانشگاه علوم پزشكي كاشان آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران است.

به گزارش ايرنا دكتر محمدحسين اعرابي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اورژانس مركزي، گلابچي، نقوي و ميلاد در كاشان و سيدالشهداء، امام خميني (ره) ابوزيدآباد در آران و بيدگل به صورت شبانه روزي به شهروندان و مسافران نوروزي خدمات رساني مي كنند.

بگفته وي تمامي بخش هاي مراكز درماني و بيمارستان هاي دولتي شهرستان كاشان و آران و بيدگل از جمله بخش هاي سي سي يو و آي سي يو به صورت كامل در اين ايام فعال خواهد بود.

دكتر اعرابي همچنين از آمادگي اورژانس بيمارستان شهيد بهشتي به عنوان اصلي ترين مركز اورژانسي كاشان با بهره مندي از متخصصان (داخلي، طب اورژانس) خبر داد و افزود: 25 درصد از مراكز خصوصي از جمله درمانگاه ها، مطب پزشكان با چهار تخصص اصلي زنان، اطفال، داخلي و جراحي و هشت داروخانه در شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل موظفند در تعطيلات نوروزي به صورت آنكال و كشيك به مردم خدمات رساني كنند.

وي فعاليت درمانگاه دندانپزشكي سلامت به صورت شبانه روزي و مراكز دندانپزشكي پارس، كتابچي و گلابچي به صورت پاره وقت در روز خبر داد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي كاشان مراكز پاراكلينيك فعال را شامل بيمارستان هاي نقوي و بهشتي، فرهنگيان و قيومي (خصوصي) عنوان كرد.

اعرابي به فعاليت هاي حوزه بهداشتي اين دانشگاه نيز اشاره كرد و ادامه داد: 19 كارشناس بهداشت محيط در قالب اكيپ هاي دو نفره، 23 كارشناس در حوزه بيماري هاي واگير و هفت كارشناس واحد ستادي در اين ايام فعاليت شبانه روزي خواهند داشت.

وي گفت: همشهريان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتي در مراكز تهيه و توزيع موادغذايي و اماكن عمومي با سامانه ارتباطات و رسيدگي به شكايات مردمي 1490 و يا 55420022 تماس بگيرند.

دكتر اعرابي يادآور شد: 20 مركز بهداشتي درماني مجري برنامه پزشك خانواده روستايي و شهري با حضور پزشك و پرستار به صورت 24 ساعته در ايام تعطيلات نوروز آماده ارائه خدمات بهداشتي درماني به كليه ساكنين و مسافران نوروزي مي باشند.

وي همچنين از آمادگي كامل دانشگاه علوم پزشكي كاشان براي ارائه خدمات دياليز به مسافران در ايام نوروز 94 خبر داد.

وي شمار تخت‌هاي دياليز موجود در منطقه كاشان را 40 تخت عنوان و تصريح كرد: از اين تعداد 30 تخت در بيمارستان كارگرنژاد، چهار تخت در مجتمع بيمارستاني شهيدبهشتي كاشان و شش تخت دياليز نيز در شهرستان آران و بيدگل فعال است.

3009/6021