۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81546796
T T
۰ نفر
15 هزار گردشگر سلامت سالانه به خراسان رضوی سفر می كنند

مشهد - ایرنا - مسوول دفتر گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: سالانه 15 هزار گردشگر در سفر به این استان سلامت خدمات درمانی دریافت می كنند.

دكتر اسماعیل خیامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین شمار گردشگران سلامت از كویت، بحرین، قطر، عربستان، افغانستان، عراق، تاجیكستان و تركمنستان به خراسان رضوی سفر می كنند.

وی گفت: عمده خدمات درمانی به گردشگران سلامت در خراسان رضوی در شهر مشهد ارائه می شود.

مسوول دفتر گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشكی مشهد بیشترین نیازهای درمانی گردشگران سلامت را شامل اقدامات جراحی قلب باز، جراحی عروق، جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات پوست، مو و زیبایی و خدمات دندانپزشكی برشمرد.

وی افزود: بطور میانگین یك سوم گردشگران سلامت در بیمارستانهای مشهد و خراسان رضوی بستری و بقیه به صورت سرپایی معالجه شده اند.

دكتر خیامی همچنین گفت: نرخ خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران سلامت در ایران با توجه به شرایط رقابتی، از كشورهای منطقه كمتر است.

وی در ادامه پیشینه گردشگری سلامت در خراسان رضوی را مربوط به هشت سال پیش ذكر و بیان كرد: اقبال گردشگران سلامت به ایران به ویژه شهر مشهد در سالهای اخیر رخ داده است.

وی با اشاره به تشكیل شورای ملی راهبری گردشگری سلامت افزود: امید است با فعالیت این شورا صنعت مهم گردشگری سلامت در ایران و استان خراسان رضوی ساماندهی شود.

مسوول دفتر گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشكی مشهد دستگاههای عضو شورای راهبری گردشگری سلامت را شامل سازمان میراث فرهنگی، وزارتخانه های بهداشت و امور خارجه و سازمان نظام پزشكی ذكر كرد.

وی همچنین از 'فقدان نظام جامع گردشگری سلامت، دلال بازیها، نبود پوشش بیمه ای بین المللی، مشكلات بانكی برای نقل و انتقال وجوه و تبلیغات ناكافی' به عنوان مشكلات كنونی فراروی صنعت گردشگری سلامت یاد كرد.

سازمان تجارت جهانی گردشگری سلامت را 'مسافرت افراد از محل دائم زندگی خود جهت حفظ، بهبود یا حصول سلامت روانی و جسمی به مدت بیش از 24 ساعت و كمتر از یك سال' تعریف كرده است.

گردشگری سلامت به گروههای گردشگری پزشكی، گردشگری درمانی طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی، رفاهی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می شود.3027/1858