۱۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲
کد خبر: 81557269
T T
۰ نفر

محورهای خروجی مشهد با ترافیك سنگین مواجه است

۱۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲
کد خبر: 81557269
محورهای خروجی مشهد با ترافیك سنگین مواجه است

مشهد - ایرنا - همزمان با سیزدهم فروردین و روز طبیعت جاده های مشهد با ترافیك سنگین و نیمه سنگین مواجه است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اكنون بلوار وكیل آباد به سوی طرقبه و شاندیز، جاده پلیس راه امام هادی (ع)، سه راه فردوسی، بلوار 22 بهمن و جاده كلات با ترافیك نیمه سنگین و سنگین مواجه است.

سرهنگ حمید رضا گرایلی گفت: ترافیك بزرگراه پل غدیر از سوی تربت حیدریه نیز نیمه سنگین گزارش شده است.

وی اظهار كرد: در روز 13 فروردین و روز طبیعت محدودیتهای ترافیكی نیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در برخی معابر عمومی منتهی به ییلاقات، بوستانها و فضای سبز مشهد اعمال شده است.

وی افزود: این محدودیتها در بلوار وكیل آباد به سوی طرقبه و شاندیز، پل قائم (عج) به سمت صد متری،‌ میدان شهید فهمیده و میدان فلسطین به سمت میدان آزادی و پارك ملت مشهد و بلوار 22 بهمن به سمت جاده كلات و خواجه ربیع اعمال می شود.

وی خاطر نشان كرد:‌ تردد اتوبوس، تریلر، كامیون و كامیونت و موتورسیكلتها در این روز در بلوار وكیل آباد مشهد به سوی طرقبه و شاندیز ممنوع است و با رانندگان وانت بارهایی كه اقدام به جابجایی مسافر در قسمت بار این وسیله نقلیه كنند برخورد می شود.

گرایلی گفت: روز 13 فروردین حركت در هر دو قسمت بلوارهای مشهد و از جمله بلوار وكیل آباد به سوی ییلاقات و تفرجگاههای طرقبه و شاندیز انجام می شود و از ساعت 16 امروز لغایت پایان زمان ترافیك این محدودیت بالعكس شده و از سمت طرقبه شاندیز به سوی میدان آزادی یكطرفه می شود.

جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ترافیك در محورهای خروجی جاده قدیم قوچان، ده غیبی، كلات، سد كارده، میامی و چناران و بزرگراه شهید شوشتری را نیمه سنگین و سنگین اعلام كرد.

سرهنگ یعقوب لطیف گفت: جاده مشهد به كلات از ساعت هشت تا 10 صبح از مسیر جنوب به شمال تا كیلومتر 10 یك طرفه و از ساعت 18 تا 21 از سمت شمال به جنوب به صورت بالعكس یك طرفه خواهد بود.

وی خاطر نشان كرد: جاده میامی نیز در ساعت هشت تا 10 از سمت مشهد به میامی یك طرفه و در بعدازظهر از ساعت 18،30 تا 21 به صورت بالعكس یك طرفه می شود.

وی افزود: جاده سد كارده هم صبح 13 فروردین از سه راهی سد تا روستای معین آباد یك طرفه و در بعدازظهر این روز از سمت روستای معین آباد به سه راهی كارده یك طرفه است.

جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: جاده مشهد - نیشابور هم از ساعت هشت صبح تا 10 از مسیر شرق به غرب (مسیر خروج از مشهد ) یك طرفه و از ساعت 18 تا پایان ترافیك از مسیر نیشابور به مشهد یك طرفه می شود.

وی اظهار كرد: حركت تریلر ها، كامیونها و كامیونت ها و موتورسیكلت ها به جز خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از دوازدهم لغایت چهاردهم فروردین ماه در جاده های خراسان رضوی ممنوع است.

سرهنگ لطیف گفت: با توجه به بازگشت تعداد زیادی از زائران و مسافران به مناطق خود و همچنین برگشت مردم از ییلاقات اطراف شهر مشهد ترافیك در جاده های مشهد از عصر امروز سنگین خواهد بود.

وی از رانندگان وسایل نقلیه خواست با توجه به حجم ترافیك ورودی و خروجی با صبر و حوصله رانندگی كرده و از سبقت غیرمجاز و تغییر مسیر ناگهانی خودداری و در بین خطوط جاده ها رانندگی كنند.

در تعطیلات نوروزی 248 ایستگاه، گشت ویژه و كنترل نامحسوس پلیس راه در جاده های استان خراسان رضوی به ارایه خدمات به زائران و مسافران می پردازند.

150 دوربین ثبت تخلفات نیز در این جاده ها كنترل وسایل نقلیه را برعهده دارند.

استان خراسان رضوی با 21 هزار كیلومتر جاده اصلی و فرعی، 120 كیلومتر آزاد راه و هفت هزار كیلومتر بزرگراه رتبه نخست حمل مسافر جاده ای و ریلی را در كشور داراست و جزو استانهای دارای بیشترین بزرگراهها می باشد./3

2095/ 6053