۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸
کد خبر: 81564954
T T
۰ نفر
معاون اداره كل آموزش و پرورش:12 معلم نمونه استان قزوين تجليل مي شوند

قزوين-ايرنا- معاون پژوهش برنامه ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين از تجليل از 12 معلم نمونه استان همزمان با هفته گراميداشت مقام معلم در استان خبر داد.

خيراله رحماني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال جاري با ابلاغ شيوه نامه بزرگداشت مقام معلم از سوي وزارت آموزش و پرورش فعاليت ستاد استاني و مناطق آغاز شد كه در نهايت با معرفي اسامي معلمان نمونه مناطق در نهايت 11 معلم نمونه استاني از مدارس عادي و يك نفر از مدارس غيردولتي انتخاب شدند.

وي اضافه كرد: همايش تجليل از 12 معلم نمونه استاني و يك معلم نمونه كشوري روز 13 ارديبهشت ماه سال جاري با حضور 704 معلم نمونه مناطق مختلف برگزار خواهد شد.

رحماني ادامه داد: هدف از انتخاب معلم نمونه نهادينه سازي تكريم و تجليل مقام والاي معلمان با توجه به جايگاه بالاي آنان در پيام آسماني و احاديث معصومين (ع)مي باشد.

وي گفت: ايجاد انگيزه و توانمندي مضاعف فرهنگيان در حيطه هاي پرورشي، آموزشي، تربيتي، پژوهشي، علمي، بهبود شيوه هاي آموزشي و تربيتي و افزايش بهره وري در آموزش و پرورش و فراهم كردن شرايط مطلوب براي رقابت سالم و سازنده به منظور رشد و تعالي نظام تعليم و تربيت اسلامي و ترغيب معلمان به تلاش هر چه بيشتر براي ايفاي رسالت معلمي از ديگر اهداف اين برنامه مي باشد.

رحماني خاطرنشان كرد: در نحوه داوري پرونده هاي معلمين نمونه در مناطق و استان تلاش شد با ابلاغ رسمي داوران تخصصي در هر بند مشخص شود و داوران متخصص در هر بخش نسبت به انجام داوري در حوزه تخصص خود پرداختند.

وي در ادامه با اشاره به ساير برنامه هاي هفته گراميداشت مقام معلم از حضور و تجديد ميثاق فرهنگيان استان در گلزار شهدا، برگزاري همايش تجليل از معلمان بازنشسته متولد سال هاي 29-28 ، همايش تقدير از 170 نفر از فرهنگيان فرزند شاهد، همايش فرهنگيان بسيجي و مسابقان فرهنگي ورزشي فرهنگيان استان خبر داد.

معاون پژوهش برنامه ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين تكريم و تجليل از معلم را از اولويت هاي وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: در سند تحول بنيادين نيز بر ارتقاي جايگاه معلم تاكيد شده است.

معلمان نمونه در ارديبهشت هرسال همزمان با هفته معلم انتخاب و تجليل مي شوند.

7388/ 6128