۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۱۸
کد خبر: 81570382
T T
۰ نفر

فرماندار : سيل به بخش بلده نور خسارت زيادي وارد كرد

۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۱۸
کد خبر: 81570382
فرماندار : سيل به بخش بلده نور خسارت زيادي وارد كرد

سار ي- ايرنا - فرماندار شهرستان نور در استان مازندران گفت : در پي بارش شديد باران روز گذشته و جاري شدن سيل خسارات جدي به زير ساخت‌هاي اين بخش وارد شد.

' هادي خنجري ' روز دوشنبه اظهار داشت : با توجه به بارش شديد باران و حاد شدن شرايط از ظهر روز يكشنبه سيل ويرانگر در بخش بلده اين شهرستان جاري و به تاسيسات زيربنايي و زير ساخت راه ، آب ، برق ، مخابرات خسارات جدي زد.

وي افزود: با توجه به ادامه داشتن بارش باران و وقوع سيل بررسي و اعلام خسارات كلي در حال حاضر ممكن نيست ولي تا كنون 5 پل ارتباطي در منطقه بلده كاملا تخريب شده است.

وي اضافه كرد: جاده اصلي مسير دوآب به بلده در نزديكي روستاي تاكور و مزيد تخريب و خسارات جدي به حوزه كشاورزي در اين بخش وارد شد.

فرماندار نور از آبگرفتگي منازل در برخي از روستاهاي اين بخش خبر داد و افزود : مسئولان ادارات مرتبط و اعضاي ستاد بحران در منطقه حاضر هستند و در صدد تهيه و تحويل امكانات اوليه براي روستاهايي كه ارتباط آن‌ها قطع شده هستيم.

خنجري تصريح كرد: با توجه به شكستن حدود 7 تير برق ، در حال حاضر برق بخش بلده قطع است .

فرماندار نور با اشاره به باز بودن راه ارتباطي سياه سنگ به بلده در محور گلندرود گفت: بحث امداد رساني از اين مسير امكان پذير است و فعلا خودروهاي سنگين و نيمه سنگين براي امداد رساني به بلده اعزام شدند.

به گزارش ايرنا، بارندگي چند روز اخير در ارتفاعات سبب ايجاد سيلاب و مسدود شدن راه مواصلاتي منتهي به بخش بلده و قطع برق تمامي روستاهاي اين بخش در شهرستان نور شده است.

همچنين سيلاب موجب مسدود شدن راه ارتباطي كرج - چالوس و خساراتي نيز بر ابنيه هاي اين محور زده است.

در حال حاضر تمامي رودخانه هاي استان مازندران مملو از آب ناشي از بارندگي هاي بالا دست است ، بطوريكه حجم آب در برخي از رودخانه هاي مهم به ويژه رودخانه هراز شهرستان آمل تا شش برابر متوسط روان آب افزايش يافته است.

مازندران بيش از 130 رودخانه بزرگ و كوچك دارد.ك/1

6097