۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۴۸
کد خبر: 81571471
T T
۰ نفر
حمل مصالح بدون بارنامه، عمده تخلف حمل و نقل جاده اي خوزستان در سال 93

اهواز - ايرنا - مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خوزستان بخش عمده تخلفات در اين بخش مربوط به سال گذشته را حمل مصالح ساختماني بدون داشتن بارنامه اعلام كرد.

به گزارش ايرنا مسعود مصدقي روز سه شنبه به خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان در اهواز گفت: پارسال دو هزار و 700 فقره تخلف اضافه تناژ توسط پليس راه شناسايي و در نمايندگي هاي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي خوزستان رسيدگي شده كه نسبت به مدت مشابه سال 1392حدود 13 درصد كاهش داشته است.

وي افزود: بخش عمده اين تخلفات مربوط به حمل مصالح ساختماني بوده كه از معادن شن و ماسه بارگيري و بدون بارنامه و رعايت نكردن مقررات ، جا به جا مي شود.

مصدقي گفت: تخلفات اضافه تناژ علاوه بر اينكه موجب آسيب و تخريب جاده ها و تحميل هزينه هاي هنگفت براي مرمت سطح راه ها مي شود استهلاك خودروها، افزايش مصرف سوخت و كاهش كارايي سيستم هاي ايمني خودروها را هم به دنبال دارد.

وي اظهار اميدواري كرد با تشكيل كارگروه هاي ويژه علاوه بر برخورد شديدتر با كاميون هاي داراي اضافه بار و برخورد با معدن داران متخلف اين مشكل برطرف شود.

خوزستان با برخورداري از 16هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده اي اعم از بار و مسافر به عنوان استان نخست در بخش حمل و نقل كشور است.

از مجموع پنج هزار و 150كيلومتر راه اصلي و فرعي در خوزستان يك هزار و 595كيلومتر راه شرياني(از مجموع 20هزار كيلومتر راه شرياني كشور) است كه نقش تاثيرگذاري در حمل و نقل جاده اي كشور ايفا مي كند.

6084/6065