به گزارش ایرنا، محمد جولانژاد چهارشنبه در جلسه ساماندهی حمل مصالح ساختمانی که با حضور معاون حمل ونقل اداره کل و روسای ادارات راهداری شهرستان های دارای معادن برگزار شد، اظهار کرد: تخریب محورهای مواصلاتی به خصوص راههای اصلی و شریانی استان و وارد آمدن آسیب به ابنیه راه و پلها از جمله تبعات منفی حمل اضافه بار توسط خودروها است.
وی افزود: افزایش تُناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جاده ای را در استان تحت تأثیر قرار می دهد به همین دلیل ساماندهی حمل مصالح ساختمانی و محمولههای معدنی در خوزستان یکی از اهداف اداره کل در سال جاری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان با بیان اینکه مطابق قانون حمل هر نوع کالا به هر میزان و با هر نوع بارگیر نیازمند اخذ بارنامه است ، ادامه داد: طبق قانون به منظور جبران بخشی از خسارات وارده به شبکه جاده ای ناشی از بهره برداری از معادن و فعالیت های صنایع معدنی، شورای معادن استان موظف است ۲۵ درصد از وصولی حقوق دولتی سهم معادن استانها را از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همان استان برای نگهداری و بهسازی محورهای جاده ای با اولویت جاده های مورد استفاده معادن اختصاص دهد.
وی ادامه داد: در راستای اهداف و برنامههای تعیین شده، شناسنامه فیزیکی و الکترونیکی تمامی معادن استان، نوع کالای تولیدی، تُناژ قابل حمل توسط جاده، وضعیت موجود به لحاظ اخذ بارنامه، تعداد ناوگان و رانندگان فعال در هر معدن اعم از دارای کارت هوشمند و یا فاقد کارت شناسایی می شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه همه معادن استان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، گفت: برگزاری جلسات مرتبط با دستگاهها و سازمان مرتبط از جمله استانداری استان، پلیس راه و سازمان صنعت،معدن، تجارت، بازدیدهای میدانی دوره ای و گشت های کنترلی و نظارتی مشترک از معادن، تکمیل چک لیست های شناسایی متخلفات و انجام مکاتبات لازم با مراجع قانونی ذی ربط از دیگر برنامه ها و اهداف اداره کل برای ساماندهی حمل مصالح ساختمانی و محمولههای معدنی در استان است.
نظر شما