۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱
کد خبر: 81575403
T T
۰ نفر
نمايش توان رزمي و دفاعي نيروهاي مسلح در آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - نيروهاي مسلح مستقر در آذربايجان غربي همزمان با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، توان رزمي و دفاعي خود را به نمايش گذاشتند و قدرت خود را به جهان نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، همزمان با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، يگانهاي نمونه ارتش، سپاه، بسيج، نيروي انتظامي و مرزباني با برگزاري مراسم رژه در مقابل تمثال مبارك امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري، اقتدار خود را در بخش هاي مختلف رزمي به نمايش گذاشتند.

اين آيين با شكوه در شهرستانهاي مختلف آذربايجان غربي همزمان با سراسر كشور برگزار شد.

در مراسم ويژه اي كه با حضور مسوولان استاني در بلوار امامت اروميه ترتيب يافت، يگانهاي پياده، خودرويي و زرهي نيروهاي مسلح مستقر در اين شهر، توان زرهي، تجهيزات و ادوات پيشرفته خود را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه در اين مراسم با تبريك روز ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: امروز، نيروهاي مسلح و ارتش جمهوري اسلامي آيات الهي را به منصه ظهور گذاشته اند.

وي افزود: دشمنان خارجي و كوته فكران داخلي در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي در صدد بودند تا ارتش را منحل كنند ولي حضرت امام خميني (ره ) با تيز بيني خود بيانيه اي صادر و روز 29 فروردين را روز ارتش جمهوري اسلامي نامگذاري كردند كه اين فرمان امام راحل، خط بطلاني بر تمام توطئه هاي دشمنان كشيد.

وي اضافه كرد: با اين بيانيه امام خميني (ره)، ارتش جمهوري اسلامي ايران جان تازه اي گرفت كه نتيجه آن، دفاع جانانه ارتشيان غرور در كنار ديگر نيروهاي مسلح كشور در دفاع از كيان اسلامي در دوران دفاع مقدس بود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي اظهار كرد: پس از دوران دفاع مقدس نيز ارتشيان دلاور، پاسخ اعتماد امام راحل، مقام معظم رهبري و ملت بزرگ ايران را به خوبي داده اند و همواره در پاسداري از ارزشهاي اسلام و انقلاب آماده جانفشاني بوده اند.

امير حشمت الله ملكيان فرمانده قرارگاه منطقه اي شمالغرب ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در اين مراسم گفت : 29 فروردين روز بزرگ و فراموش نشدني بوده و در تاريخ پرافتخار ملت ايران ثبت شده است.

وي افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران با فرمان حضرت امام خميني (ره ) باقي ماند تا در مقابل دشمنان انقلاب اسلامي سينه سپر كند و با تقديم 38 هزار شهيد به انقلاب اسلامي پاسخ كوبنده اي به دشمنان نظام اسلامي بدهد.

وي با اشاره به اينكه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با پشت سر گذاشتن سختي هاي زياد، آمادگي كامل در دفاع از ميهن اسلامي دارند، اظهار كرد: امروز نيروهاي مسلح ما همچون فولاد آب ديده به دژ مستحكم تبديل شده اند و دست متجاوزان به كشور را از بيخ قطع خواهند كرد.

29 فروردين به فرمان امام راحل در سال 1358 به عنوان روز ارتش نامگذاري شد.

امام خميني (ره) در 27 فروردين سال 58 در مقابله با توطئه هاي دشمنان نظام اسلامي مبني بر لزوم انحلال ارتش، فرماني صادر فرمودند و بر تداوم كار ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرده و 29 فروردين را روز ارتش ناميدند.

در 36 سال گذشته، همه ساله در روز 29 فروردين بنا به فرموده امام راحل، نيروهاي مسلح توان رزمي و دفاعي خود را به نمايش مي گذارند.

6009/2093