۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81578350
T T
۰ نفر
راهكارهاي حضور موثر بانوان در بخش هاي اقتصادي و بازرگاني استان اصفهان مورد بررسي قرار گرفت

اصفهان-ايرنا- راهكارهاي توانمندسازي حضور موثر بانوان، در بخش هاي اقتصادي و بازرگاني استان اصفهان در نشستي با حضور بانوان فعال اقتصادي و دست اندركاران اتاق بازرگاني اين استان مورد بررسي قرار گرفت .

به گزارش ايرنا، در اين نشست كه با عنوان كميسيون هم انديشي توسعه توان اقتصادي و بازرگاني بانوان در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد، ضرورت ايجاد بستر مناسب براي مشاركت هرچه بيشتر زنان فعال در عرصه اقتصادي اين استان مورد تاكيد قرار گرفت.

در اين نشست كه اولين نشست هم انديشي كميسيون توسعه توان اقتصادي و بازرگاني بانوان عنوان شده ، هم افزايي، همدلي، ايجاد تشكل هاي اقتصادي بازرگاني، حضور و مشاركت در عرصه هاي اقتصادي، بكارگيري زنان در سطوح مديريتي، انتخاب نماينده زن در شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي ، توسعه مشاغل خانگي و ايجاد محيط رشد كسب و كار به عنوان مهمترين راهكارهاي توسعه توان اقتصادي و بازرگاني بانوان، مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

در اين جلسه سيد عبدالوهاب سهل آبادي، رييس اتاق بازرگاني استان اصفهان بر ضروت مشاركت و بهره وري از توانمنديهاي زنان در عرصه هاي اقتصادي بويژه بخشهاي مديريتي تاكيد كرد .

وي برگزيده شدن يك زن به عنوان رييس اتاق بازرگاني اهواز را نشان دهنده توانمندي و قابليت بانوان در عرصه هاي توليدي و بازرگاني دانست .

وي همچنين خواستار حضور دايمي يك نماينده زن در شوراي گفتگو دولت و بخش خصوصي استان اصفهان براي احقاق حقوق بانوان شد و گفت:حضورنماينده بانوان در بخش هاي مختلف مي تواند مسايل و مشكلات اين بخش از جامعه را بخوبي مطرح كند.

در ادامه اين جلسه ، زهرا اخوان نسب، عضو هيات نمايندگان اتاق اصفهان با اشاره به برنامه هاي كميسيون بانوان در دوره هشتم اتاق، گفت : ايجاد محيط رشد كسب و كار و توانمند سازي مديريتي بانوان دو هدف عمده كميسيون بانوان است.

وي تشكيل شوراي مشورتي براي كميسيون بانوان با حضور كارشناسان و استادان دانشگاه را از برنامه هاي اين دوره كميسيون برشمرد و گفت:كميسيون تلاش دارد از ديدگاه هاي مختلف به توسعه توان اقتصادي بانوان نگاه كند و در اين راستا زمينه براي ارايه نظرات اعضاي اتاق و ساير فعالان اقتصادي فراهم است.

آمار رسمي در خصوص اشتغال زنان در استان اصفهان تا كنون اعلام نشده ،اما برخي منابع غير رسمي اين آمار را در سال 88 بيش از 250 هزار نفر ذكر كرده اند.

اتاق بازرگاني اصفهان در سال 1310 با نام اتاق تجارت تاسيس و فعاليت خود را آغاز كرد اين اتاق داراي 10 كميسيون تخصصي از جمله كميسيون صنعت و معدن، تجارت، پشتيباني، توسعه توان اقتصادي و بازرگاني بانوان، سرمايه گذاري و تامين مالي، گردشگري، كشاورزي و صنايع تبديلي، آموزش و پژوهش هاي كاربردي، طرح و برنامه و نام و نشان تجاري است.

اتاق بازرگاني استان اصفهان 1800 عضو فعال دارد و بعد از اتاق تهران، از نظر تعداد كارت بازرگاني و فعال اقتصادي در رتبه دوم قرار مي گيرد.

1339 / ه-ا