۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱
کد خبر: 84038542
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کانون بانوان بازرگان قم آغاز به کار کرد

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱
کد خبر: 84038542
کانون بانوان بازرگان قم آغاز به کار کرد

قم - ایرنا - در راستای تحقق شعار جهش تولید برای نخستین بار در قم کانون بانوان بازرگان استان توسط اتاق بازرگانی تشکیل شد و با برگزاری جلسه هماهنگی آغاز به کار کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم روز دوشنبه در این جلسه گفت: با تشکیل این کانون زمینه فعالیت اقتصادی برای بانوان استان بیش‌ازپیش تسهیل خواهد شد که این موضوع از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای ارتقای سطح مشارکت بانوان در عرصه‌های اجتماعی برخوردار است.

صدیقه صدیق تقی زاده افزود: زنان به‌عنوان بخش مهمی از سرمایه‌های انسانی جامعه نقش مهمی در پیشرفت‌های اقتصادی دارند و اشتغال زنان همواره به‌عنوان یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی موردتوجه بوده و نیاز است تا نرخ مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی کشور و استان روزبه‌روز تقویت شود.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت زنان استان قم در فعالیت‌های اقتصادی بدون درنظر گرفتن حجم گسترده زنان در حال تحصیل، ۱۱.۶ درصد است که این میزان باید ارتقا یابد و قم به الگوی موفق به‌کارگیری زنان در فعالیت‌های اقتصادی تبدیل شود.

صدیق تقی زاده، توجه برنامه ششم توسعه برای تسهیل حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: تلاش مجموعه استانداری قم با همکاری اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان افزایش درصد مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی است.

وی با بیان این‌که افزایش مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی، نقش مهمی در افزایش رضایتمندی و تقویت نشاط اجتماعی ایشان دارد، افزود: تعداد بازرگانان زن استان باید روزبه‌روز بیشتر شود چراکه زنان توانمندی در قم فعالیت دارند که می‌توانند درعرصه‌ واردات و صادرات استان تحول ایجاد کنند.

وی ادامه داد: با حمایت بیشتر می‌کوشیم ظرفیت فعالیت زنان استان در بخش‌های مختلف بیش‌ازپیش نمایان و شرایط برای حضور آنان تسهیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به این‌که باید تلاش کنیم تا مهارت‌های بانوان برای برعهده گرفتن مشاغل مختلف تقویت شود،‌ گفت: بانوان در استان قم می‌توانند در عرصه‌های مهم اقتصادی حضوری فعال داشته باشند.

وی با بیان این‌که توسعه مشاغل خانگی برای درآمدزایی بانوان یک اصل مهم است، افزود:‌ ۴۲هزار زن سرپرست خانوار در استان قم زندگی می‌کنند به‌علاوه دختران مجرد سن بالا که باید توانایی درآمدزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید الگوهای کارآمد از اشتغال بانوان را توسعه دهیم تا بتوانیم به نتایج موفقیت‌آمیزی دست‌یابیم، همچنین تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای فروش برای مشاغل خانگی زمینه توسعه کسب‌وکارها فراهم شود.

صدیق تقی زاده گفت: تلاش کردیم با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی از بانوان قمی که فعالیت اقتصادی دارند، طرح‌های عملیاتی برای تسهیل حضور زنان استان در مشاغل مختلف ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: در همین راستا به‌زودی نمایشگاه دایمی با ۷۰ غرفه برای عرضه محصولات تولیدشده توسط بانوان استان در زمینه مشاغل خانگی بانوان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بانوان استان قم ظرفیت بالایی در عرصه‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات راهبردی دارند و با برندسازی می‌توانند تولیدات خود را به بازارهای بین‌المللی عرضه کنند.

هدف اتاق بازرگانی قم تسهیل حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی است

رییس اتاق بازرگانی استان قم نیز در این جلسه گفت:‌ آمار نشان می‌دهد خانم‌ها نقش مهمی در شاخص‌های توسعه دارند و در آینده مدیریت کشور سهم پررنگ‌تری خواهند داشت.

ابوالفضل خاکی تاکید کرد: ترکیب کارکنان و کارآفرینان جامعه به نفع بانوان در حال تغییر است و در بسیاری از ادارات شاهد فعالیت روزافزون آنها در بخش‌های مختلف به‌خصوص پست‌های مدیریتی هستیم.

وی ادامه داد: هنوز در استان قم درجه حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی کمرنگ است که با اراده جدید می‌توان آن را پررنگ ساخت و به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده کرد.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی قم به‌عنوان کانون فعالیت‌های بخش خصوصی در امور اقتصادی استان به جد وارد این عرصه شد تا از ظرفیت و توانایی بانوان به بهترین شکل برای پیشبرد اهداف تعیین‌شده در مسیر توسعه اقتصادی استان قم استفاده شود.

خاکی گفت:‌ در همین رابطه واحد امور بانوان در اتاق بازرگانی استان تشکیل شد و مقدمات ایجاد تشکل و کانون‌های اختصاصی بانوان در فعالیت‌های اقتصادی استان فراهم گردید و در حال حاضر شاهد رونق فعالیت بانوان در زمینه امور تجاری هستیم.

وی افزود: انتظار داریم بانوان در قم از امکانات موردنیاز برای حضور موفق در بخش‌های مختلف برخوردار باشند و از این ظرفیت به بهترین نحو در پیشبرد اهداف اقتصادی استان استفاده شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی استان قم نیز در این جلسه گفت:‌ تجربه ‌کشورهای مختلف نشان می‌دهد استفاده از ظرفیت و توانایی بانوان در همه عرصه‌ها به‌خصوص بخش‌های اقتصادی نقش بسیار مهمی دارد و محرومیت کشور از این ظرفیت خسارتی بزرگ است.

محمد حاجی زمانی تاکید کرد: در استان قم نیز باید در این راه گام برداریم تا بتوانیم با تحرک بیشتر از ظرفیت بانوان به‌صورت گسترده‌تر استفاده شود.

وی ادامه داد: همگرایی و هم‌اندیشی،‌ نقدپذیری،‌ برنامه‌ریزی، تلاش و کارآمدی ازجمله ویژگی‌های موردنیاز برای موفقیت هرچه بیشتر بانوان در فعالیت‌های اقتصادی استان است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف تشکیل کانون بانوان بازرگان استان قم حضور فعال بانوان در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی استان است،‌ همچنین انتظار داریم بانوان حضور پررنگ‌تری در جلسات هم‌اندیشی بخش خصوصی و دولت که در قم برگزار می‌َشود، داشته باشند و بتوانند مشکل موردنظر خود را به‌صورت تخصصی ارائه و راهکارهای کارشناسی برای رفع آن را ارائه دهند.

حاجی زمانی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های مهم موردتوجه در این رابطه تسهیل شرایط به‌منظور افزایش میزان اشتغال و حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی استان است.

وی ادامه داد: از تمام امکانات اتاق بازرگانی قم برای تقویت توانمندی بانوان فعال در عرصه‌های اقتصادی استان استفاده خواهد شد.

در این جلسه روند فعالیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در بخش‌های مختلف برای شرکت‌کنندگان تشریح و در خصوص چگونگی توسعه فعالیت بانوان در هرکدام از این بخش‌ها تبادل‌نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha