۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۰۷
کد خبر: 81579016
T T
۰ نفر

وزش باد شدید در رشت خسارت برجا گذاشت

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۰۷
کد خبر: 81579016
وزش باد شدید در رشت خسارت برجا گذاشت

رشت - ایرنا - باد شدید كه عصر دیروز (دوشنبه) در رشت وزیدن گرفت، موجب سقوط تعدادی از درختان و وارد آمدن خسارت به خودروها و واحدهای مسكونی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی كلانشهر رشت روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: وزش پیش بینی نشده باد كه عصر دیروز مناطقی از رشت را درنوردید، موجب سقوط یك اصله درخت بر روی دو دستگاه خودرو كه در خیابان های شهر پارك شده بودند، شد.

علی مقصودی افزود: همچنین یك اصله درخت بر روی سقف یك باب منزل مسكونی واقع در جاده پیربازار، تخته پل، كوچه طالقانی سقوط كرد كه ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: سقوط این درخت بر اثر وزش باد شدید، همچنین موجب تخریب كابل برق معابر و نیز واردآمن خساراتی به سقف تعدادی از منازل اطراف شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی كلانشهر رشت اضافه كرد: سقوط درخت بر روی سقف منزل مسكونی، با خسارات مالی همراه بوده ولی خوشبختانه به كسی آسیب جانی نرسیده است.

مقصودی همچنین با اشاره به سقوط گلدان های شهروندان به خیابان بر اثر وزش باد شدید گفت: بارها به شهروندان هشدار داده شده كه از گذاشتن گلدان بر روی بالكن منازل مشرف به خیابان و كوچه ها خودداری كنند زیرا این كار، موجب وارد آمدن خسارات مالی و جانی به دیگر شهروندان می شود.

اداره كل هواشناسی گیلان در اطلاعیه ای اعلام كرده كه نقشه های پیش یابی نشان دهنده ادامه فعالیت سامانه كم فشار در سواحل جنوبی دریای خزر و تداوم استقرار توده هوای گرم تا ظهر چهارشنبه می باشد.

بر اساس این اطلاعیه؛ این شرایط موجب وزش باد گرم گاهی شدید با بیشینه سرعت 35 تا 75 كیلومتر بر ساعت، افزایش دما با بیشینه دمای 25 تا 35 درجه سلسیوس و كاهش رطوبت نسبی خواهد شد.

همچنین عصر دیروز (دوشنبه)، بادی با سرعت 61 كیلومتر بر ساعت، از سمت شمال و شمال شرق برای ساعاتی در شهرستان ساحلی انزلی به طور متناوب وزیدن گرفت.ك/3

6029 / 2007
۰ نفر