۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶
کد خبر: 81582257
T T
۰ نفر
آیت الله مظاهری: آیت الله خادمی باعث پرفروغ ماندن حوزه علمیه اصفهان شد

اصفهان – ایرنا – رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تلاش استعماری نظام ضد دینی رضا خانی برای زدودن شعائر و محو آثار دینی، گفت: نقش آیت الله خادمی در احیا و تحكیم حوزه علمیه اصفهان در این زمان باعث شد حوزه كهن اصفهان پر فروغ بماند.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسین مظاهری روز پنجشنبه در پیامی به همایش بزرگداشت آیت الله سید حسین خادمی اصفهانی كه توسط حجت الاسلام اكبر یزدی نیاپور مدیر مدرسه صدر اصفهان قرائت شد، برگزاری این همایش را اقدامی بجا و شایسته توصیف كرد و افزود: این عالم متقی یكی از شخصیت های بلند مرتبه حوزه علمیه اصفهان در سده حاضر است.

وی به تاسیس هیات علمیه اصفهان توسط آیت الله خادمی اشاره كرد و ادامه داد: این هیات با تشكیل جلسات، هم فكری و هماهنگی ویژه ای بین علمای آن دوره ایجاد كرد و جبهه ای گسترده در برابر نظام طاغوت و سیاست های ضد اسلامی شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با نام بردن از اساتید و هم دوره ای های آیت الله خادمی، گفت: چنان فضای علمی و معنوی بی نظیر، شخصیت آیت الله خادمی را هر چه بیشتر تثبیت ساخت و ایشان را در زمره استاندان و مدرسان برجسته و سرآمد حوزه قرار داد.

وی اظهار كرد: سیره عملی، تدبیر اجتماعی، فروتنی و حسن خلق آیت الله خادمی زبانزد بود و باعث محبوبیت ایشان در بین مردم و طبقات مختلف اجتماعی شد و منجر به تاسیس موسسات فرهنگی مذهبی از جمله موسسه احمدیه بود.

آیت الله مظاهری به توجه آیت الله خادمی به تبلیغ دین از طریق رسانه منبر اشاره كرد و افزود: ایشان با بیان شیرین همواره كلام خود را به آیات قرآن كریم و كلمات گهربار معصومین (ع) منور می ساختند.

وی به اندیشه سیاسی آیت الله خادمی اشاره و ادامه داد: اقدامات و موضع گیری های آیت الله خادمی در اوج گیری مبارزات و دفاع از حضرت امام خمینی (ره) باعث شد تا دستگاه حاكمه و ساواك بصورت مكرر این عالم انقلابی را تحت فشار قرار دهد.

رییس حوزه علمیه اصفهان اضافه كرد: اگرچه به واسطه جایگاه ویژه و منحصر به فرد حوزوی و اجتماعی ایشان و ترس از عكس العمل مردم، رژیم هرگز نتوانست ایشان را زندان یا تبعید كند ولی آیت الله خادمی عملا به قطب هدایت مبارزات مردمی در اصفهان تبدیل شد.

وی اظهار كرد: آیت الله خادمی نقش محوری در شكل گیری انقلاب اسلامی در اصفهان داشتند كه یكی از صفحات زرین تاریخ زندگانی این عامل عامل و متعهد است.

آیت الله مظاهری با اشاره به تحصن انقلابیون و خانواده زندانیان سیاسی در منزل آیت الله خادمی گفت: بیت این فقه كانون جوشان انقلاب اسلامی در اصفهان بود و از این حیث هنوز به طور كامل شخصیت ایشان به نسل حاضر شناسانده نشده است.

وی اضافه كرد: ریاست سنی آیت الله خادمی در مجلس خبرگان قانون اساسی، هدایت در پشتیبانی از جبهه های دفاع مقدس، جدیت برای اجرای مبانی شرعی و عدم تخطی از آن همواره در حافظه تاریخ و كارنامه درخشان آن بزرگوار ثبت خواهد شد.

آیت الله سید حسین خادمی در سوم شعبان سال 1319 هـ . ق. (زاد روز تولد حضرت امام حسین ) در شهر اصفهان و در خاندان علم و تقوا چشم به جهان گشود.

این عالم ربانی پس از مجاهدت های فراوان علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در روز 20 اسفند 1363 روی در نقاب خاك كشید و روح پاكش به اجداد طاهرینش پیوست.

پیكر پاك این عالم ربانی پس از تشییع باشكوه در اصفهان، به مشهد مقدس منتقل و در جوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا ( ع ) به خاك سپرده شد.

همایش بزرگداشت آیت الله سید حسین خادمی با عنوان « خادم شریعت » پنجشنبه با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه اصفهان در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد.

پ/7134/ 2093