۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81582752
T T
۰ نفر
نویسنده مصری: حمله به یمن نتیجه ای جز كشتار غیر نظامیان و ویرانی نداشت

تهران - ایرنا - 'الشحات شتا' نویسنده مصری با انتقاد شدید از ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان نوشت: تجاوز نظامی به یمن نتیجه ای جز كشتار 2600 یمنی و ویران كردن زیرساخت های این كشور نداشت.

شتا در مقاله ای كه در پایگاه خبری «اسرار عربیه» منتشر شده است، افزود: 10 كشور دست نشانده آمریكا برای اینكه یمن را تحت الحمایه خود قرار دهند، دست به تجاوز نظامی به یمن زدند اما این تجاوز به هیچ یك از اهداف خود نرسید و موجب ویرانی بیمارستان ها و مساجد زیادی شد.

وی در ادامه مقاله خود نوشت: در عین حال ارتش یمن و كمیته های انقلابی همچنان و بر خلاف خواسته دشمنان، به پیشروی های خود ادامه دادند و تعداد بیشتری از شهرها و مناطق یمن را از چنگال مزدوران آمریكا و عربستان یعنی داعشی ها، سازمان القاعده و طرفداران عبدربه منصور هادی، آزاد كردند.

هواپیماهای جنگی متجاوز، بیش از دوهزار و 400 بار مناطقی را در یمن هدف قرار دادند تا غیر نظامیان را به قتل رسانند و یمنی ها را مجبور به تسلیم كنند اما این حملات یمنی ها را متحدتر كرد و باعث شد همه یكپارچه به مقابله با متجاوزان بپردازند. این حملات باعث مقاومت و پایداری بیشتر مردم یمن شد.

سعودی ها در ابتدا تصور می كردند ارتش های كشورهای مختلف به كمك آنها می آیند و در آغاز این تجاوز اعلام كردند تركیه و پاكستان در آن شركت خواهند كرد، اما تركیه از این كار خودداری كرد و مجلس پاكستان نیز خواستار بی طرفی ارتش این كشور در حوادث یمن شد و تاكید كرد ارتش پاكستان ارتشی مزدور و بازیچه آل سعود نیست.

ئذ ابتدای تجاوز نظامی به یمن، سفیر عربستان در آمریكا اعلام كرد هدف از این جنگ بازگرداندن عبدربه منصور هادی به یمن و ادامه كار وی است اما 27 روز از این تجاوز گذشته است و مردم اجازه ندادند این فرد دست نشانده آمریكا و عربستان به صنعا بازگردد.

نكته قابل توجه در این میان این بود كه آمریكایی ها، عربستانی ها و صهیونیست ها در یك جبهه واحد و در كنار هم با یمنی ها می جنگیدند و این جنایت و تجاوز آنها بسیار شبیه به تجاوز نظامی اسراییل به جنوب لبنان و غزه بود.

موشك های آمریكایی كه سال 2006 مردم لبنان را به قتل می رساند و در سال 2008 و 2012 و 2014 مردم غزه را، اكنون و در سال 2015 كودكان یمنی را تكه تكه می كند و این نشان می دهد همه این كشورها مزدور و دست نشانده آمریكا هستند.

خاورم **2041**1485**1479
۰ نفر