۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۰:۱۵
کد خبر: 81587315
T T
۰ نفر
برخورد با نانوايان متخلف درفيروزكوه تشديد مي شود

تهران- ايرنا- سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فيروزكوه گفت: به رغم تشديد بازرسي ها و اعمال جريمه متخلفان، نانوايان متخلف در اين شهرستان به راحتي به فعاليت خود ادامه مي دهند كه اين موضوع مستلزم برخوردهاي قانوني و شديدتر است.

به گزارش عصر دوشنبه ايرنا، سيد مهدي ميرخاني در نشست اعضاي شوراي آرد و نان شهرستان فيروزكوه در سالن اجتماعات فرمانداري اين شهرستان افزود: اين شرايط درحالي است كه از 600 مورد بازرسي واحدهاي خبازي شهرستان در سال 93افزون بر 107 فقره پرونده تخلف تشكيل شده و متخلفان از 700 هزار تا 30 ميليون ريال جريمه شدند.

ميرخاني با اشاره به ثبت مواردي نظير 15 فقره تخلف در يك واحد نانوايي، گفت: مستقر نبودن اداره تعزيرات حكومتي در شهرستان و ضرورت طي مسير رفت و برگشت 150 كيلومتري تا شهرستان دماوند، رسيدگي به پرونده متخلفان را مشكل و اطاله دادرسي را به دنبال داشته است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فيروزكوه خواستار نگاه حمايتي اعضاي شوراي آرد و نان از فعاليت هاي واحدهاي خبازي به منظور پيشبرد اموراين صنف شد و تصريح كرد: اجاره دادن واحد خبازي از سوي برخي از نانوايان، كمبود آرد در برخي نانوايي ها، قيمت گذاري نانوايي هاي سنتي و فانتزي، رعايت نشدن ساعات پخت از سوي برخي از آنان و تداخل در نوع پخت از جمله مشكلات صنف نانوايان در اين شهرستان محسوب مي شود.

در اين نشست معاون برنامه ريزي و اداري- مالي فرمانداري شهرستان فيروزكوه هم گفت: به رغم افزايش قيمت نان كه يكي از مطالبات فعالان اين صنف بود، بهبود كيفيت در قوت لايموت مردم مشاهده نمي شود.

مهين خليل ارجمندي هشدار داد: مطابق قانون با نانوايان متخلف به شدت برخورد مي شود و حتي در صورت لزوم نسبت به پلمب و تعطيلي واحدهاي صنفي آنان اقدام خواهد شد.

تهرام/8142/1871
۰ نفر