۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81588456
T T
۰ نفر

استان فارس ازحمايت و اعتبارات ورزش حرفه اي محروم است

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81588456
استان فارس ازحمايت و اعتبارات ورزش حرفه اي محروم است

شيراز- ايرنا- مديركل ورزش و جوانان فارس گفت:استان فارس با وجود توانمند بودن در عرصه ورزش حرفه اي از حمايت و اعتبارات لازم در اين زمينه محروم است.

سيد غلامرضا كمانه ، سه شنبه در گفت وگو با ايرنا بيان داشت:در حوزه ورزش اين حمايت ها به چند استان اختصاص يافته كه اين امر از عدالت به دور است.

وي بااشاره به سفر استاني رييس جمهوري وهيات دولت كه قراراست روز چهارشنبه (نهم ارديبهشت) به استان فارس انجام شود ،

گفت:در سال جاري كه به عنوان 'دولت و ملت، همدلي و هم زباني' نامگذاري شده از رييس جمهوري انتظار داريم تمهيداتي در نظر بگيرد تا حمايت از ورزش حرفه اي و تيم داري وزارتخانه هاي نفت، صنعت ، معدن و تجارت و ... شامل استان پهناور فارس هم بشود.

وي افزود:براساس ماده 13 قانون پنجم توسعه وزارتخانه هااجازه تيم داري بصورت حرفه اي ندارندامااگر به ورزش حرفه اي و ليگ هاي مختلف كشور بنگريم نام هايي همچون ذوب آهن، سپاهان،فولاد،نفت،نفت و گاز و مس به چشم مي خورد و اين امر بيانگر اين است كه وزارتخانه هاي نفت و صنعت،معدن و تجارت ،سالانه ميلياردها تومان براي ورزش حرفه اي هزينه مي كنند.

كمانه بيان كرد:همچنين استان هايي مانندتهران ، اصفهان ، خوزستان و كرمان حق استفاده از امكانات حرفه اي را دارند و با توجه به اين امر ازدولت تدبير و اميد مي خواهيم دستورالعملي صادر شود تا كل ورزش كشور از اين حمايت ها و اعتبارات بهره مند شوند.

وي گفت:ورزش استان فارس در رشته هاي دو وميداني، شنا،كشتي، روستايي عشايري، كاراته ، كونگ فو، تكواندو، اسكيت ، وزنه برداري، ووشو، جانبازان و معلولين، ورزش هاي همگاني، اتومبيلراني، نابينايان ، كبدي، باستاني و كوهنوردي در زمره استان هاي برتر قرار دارد و اميدواريم سهم ورزش فارس از حمايت وزارتخانه هاي حامي ورزش در كشور از سوي رييس جمهوري مشخص شود.

مديركل ورزش و جوانان فارس بيان داشت:پيشنهاد ما در زمينه ورزش حرفه اي اين است كه در صورت موافقت با تامين هزينه اعتبارات

ورزش حرفه اي از سوي برخي وزارتخانه ها، قانوني مصوب شود تا اعتبارات مورد نظر آنها به حساب وزارت ورزش و جوانان واريز شود تابر اساس نيازها و شرايط هر استان اين اعتبارات تخصيص داده شود.

وي در مورد پروژه هاي نيمه تمام ورزشي استان فارس گفت:364 پروژه ورزشي نيمه تمام در اين استان وجود دارد كه از اين تعداد 36 پروژه بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارند و مصوب شده تا با تخصيص اعتباري افزون بر 112 ميليارد ريال به بهره برداري برسند.

كمانه در باره ورزشگاه 50 هزار نفري ميانرود شيراز نيز اظهار داشت:اين ورزشگاه بيش از 83 در صد پيشرفت فيزيكي دارد كه بخش زيادي از آن در دو سال اخير انجام شده است و اكنون با تصويب بودجه مورد نظر كه بيش از 250 ميليارد ريال است،اميدواريم با حمايت هاي دولت بتوانيم با سرعت آن را به بهره برداري برسانيم و به انتظار چندين ساله مردم فارس پايان دهيم.

مدير كل ورزش وجوانان فارس به مصوبات ماده 41 قانون پنجم توسعه درمورد جوانان اشاره كردوگفت:ازوزيرورزش و جوانان مي خواهيم دستورات لازم را براي پيگيري اختيارات اين وزارتخانه در حوزه جوانان با استنادبه اين ماده قانوني صادر كند تا بتوانيم مسائل جوانان را پيگيري كنيم در غير اين صورت پيشنهاد مي كنيم با اين شرايط حوزه جوانان از ورزش جدا شود.

كمانه در مورد استقبال جامعه ورزش فارس از سفر رييس جمهوري و هيات دولت به استان فارس ، بيان داشت:حضور مردم فارس در كناردولتمردان،نمادي ازهمدلي و همزباني دولت وملت است وبه همين سبب پيشكسوتان، قهرمانان،هيات هاي ورزشي،سازمان هاي مردم نهاد و دست اندركاران باشگاه ها با حضورگسترده در آيين استقبال نشان خواهند داد كه دولت و ملت همسو با اهداف مقدس نظام و در كنار يكديگر براي اعتلاي ايران تلاش مي كنند.

رييس جمهوري و هيات دولت در شانزدهمين سفر استاني، روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاري (نهم و دهم ارديبهشت) ميهمان مردم فارس خواهند بود.ك/3

7368 /6118