۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85195081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرواز پرنده دارابی، رکورد دار پرش ارتفاع ملی به دیار باقی
سید ضیا کمانه رکورددار پرش ارتفاع

  شیراز-ایرنا- سید ضیاء کمانه اهل داراب استان فارس، رکوردار پرش ارتفاع  و دو ۱۰۰ متر با مانع ایران در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع و جامعه ورزش فارس را به سوگ نشاند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ضیاء کمانه در سال۱۳۰۸در شهرستان داراب فارس به دنیا آمد از آن جا که این منطقه یکی ازقطب های دو و میدانی استان فارس است تا کنون قهرمانانان زیادی را در سطح ملی پرورش داده است.

زنده یاد کمانه از دوران نوجوانی به شیوه‌های سنتی به ورزش دوومیدانی روی آورد و در شروع خدمت سربازی زیرنظر مربیان کارآزموده تمرین کرد و توانست در حدود ۳۰۰مسابقه رسمی داخل و خارج از کشور شرکت و مدال‌های ارزشمندی را به دست آورد.

سیدضیا، آخرین پرش ارتفاعش را درسال ۱۳۳۴ شمسی با ۲ متر و پنج سانتی‌متر در شهر رم پایتخت ایتالیا انجام داد و در همان سال رکورد ۱۱۰ متر با مانع در مدت زمان ۱۴ ثانیه و هفت صدم ثانیه را از آن خود کرد.

.

پرواز پرنده دارابی، رکورد دار پرش ارتفاع ملی به دیار باقی
سید ضیا کمانه در جمع دانش اموزان ورزشکار

همچنین سید غلامرضا کمانه مدیر کل اسبق ورزش و جوانان فارس فرزند زنده یاد سید ضیا همچون پدرش سال‌های نوجوانی و جوانی خود را در این رشته درمسابقات داخل و خارج از کشور گذراند و در آخرین مسابقه خود در شهر جاکارتا در پرش ارتفاع ۲ متر و ۱۰ سانتی‌متر پرید تا راه پدر را رفته باشد.

از سید ضیاء کمانه به عنوان پدر ورزش داراب یاد می کنند و خیابانی هم در این شهر به نامش گذاشته شده است.

پرواز پرنده دارابی، رکورد دار پرش ارتفاع ملی به دیار باقی
سید ضیا کمانه قهرمان و رکورد دار پرش ارتفاع

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha