۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81589439
T T
۰ نفر
همكلاسي هاي قديمي استاندار يزد در كلاس درس گردهم آمدند

يزد - ايرنا - همكلاسي هاي قديمي استاندار يزد در دبيرستان ماندگار شرف اردكان گردهم آمدند .

به گزارش ايرنا سيد محمد ميرمحمدي روز چهارشنبه در اين آيين كه تقي سنايي معلم آن بود با بيان خاطراتي از گذشته گفت: پيامبران الهي از طرف خداوند براي انسان ها فرستاده شدند كه جامعه را از آلودگي ها پاك نمايند.

استاندار يزد با بيان اينكه مكان هاي آموزشي نيز از معنويت الهي برخوردار است افزود: توجه به مكان هاي درسي و علمي لازم و ضروري است.

وي با گراميداشت ياد و خاطره مربيان و معلمان افزود: در اين دبيرستان 50 شهيد دانش آموز و 2 معلم شهيد تقديم انقلاب شده است .

استاندار يزد با بيان اينكه اين دبيرستان رتبه اول توجه به جبهه را كسب كرده است اظهار كرد: ظرفيت ايمان، دفاع ازدين و اسلام و احساس مسئوليت دانش آموزان اين دبيرستان مطرح است .

ميرمحمدي در ادامه با بيان اينكه در مدارس علاوه بر آموزش كتب درسي بايد مهارت هاي زندگي نيز تعليم داده شود افزود: معلمان با منش، بزرگواري ، مناعت طبع و محبت خود مي توانند دانش اموزان را شيفته خود كرده و دانش آموزان را به شايستگان موثر براي آينده كشور پرورش دهند .

استاندار يزد ياد همكلاسي هاي شهيد و همچنين پيشكسوتان تعليم و تربيت كه طي ساليان گذشته دار فاني را وداع گفته اند را گرامي داشت.

فرماندار اردكان نيز با بيان اينكه بزرگاني در اين دبيرستان مشغول به تحصيل بوده اند كه توانسته زمام امور كشوررا به دست بگيرند افزود: دبيرستان شرف اردكان يكي از دو مدرسه ماندگار استان يزد و از جمله 27 مدرسه ماندگار كشور محسوب مي‎‎شود.

حسين اسماعيلي گفت: دبيرستان ماندگار شرف قدمتي بالاي 80 سال دارد و داراي قابليت هاي موثري مي باشد.

وي از مسوولان امر درخواست نمود كه با توجه به قدمت اين دبيرستان وجهت حفظ و استحكام بخشي آن تغيير كاربري داده و تبديل به موزه فرهنگ شهرستان شود .

محمد اشرفيان رئيس آموزش و پرورش اردكان هدف از برگزاري اين گردهمايي را تجديد ديدار همكلاسي هاي قديمي و يادآوري خاطرات زمان تحصيل، قدرداني و تكريم از مقام معلم، استفاده از تخصص و تجربيات دانش‌آموزان ديروز و همچنين تحكيم روابط بين دانش آموختگان عنوان كرد.

در اين مراسم دانش آموزان قديمي در صف مرتبي به كلاس درس رفته و به ياد گذشته بر روي صندلي ها نشسته و معلم به اموزش خود پرداخت .

در اين آيين مدير كل آموزش و پرورش استان يزد و ديگر مسوولان و دانش آموزان اين دبيرستان حضور داشتند.

اردكان با هشتاد هزار نفر جمعيت در 60 كيلومتري شمال شهر يزد واقع شده است.ك/3

7544/ 6197