۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۳۷
کد خبر: 81593993
T T
۰ نفر

رزمايش پدافند غيرعامل در يكي از مدارس مهاباد اجرا شد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۳۷
کد خبر: 81593993
رزمايش پدافند غيرعامل در يكي از مدارس مهاباد اجرا شد

مهاباد - ايرنا - به منظور ايجاد هماهنگي و حفظ آمادگي دانش آموزان براي مقابله با دشمن فرضي روز يكشنبه رزمايش پدافند غيرعامل در يكي از مدارس شهرستان مهاباد اجرا شد.

اين رزمايش كه با محوريت حمله هوايي دشمن طرح ريزي شده بود در دبيرستان دخترانه امين الاسلام اين شهرستان و با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، جمعي از مسوولان، دانش آموزان و معلمان اين دبيرستان برگزار شد.

مسوول بسيج دانش آموزي مهاباد در حاشيه اين رزمايش در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در اين رزمايش 380 نفر از دانش آموزان اين دبيرستان با روش هايي نظير استتار،‌ اختفاء و پناه گيري از گزند حملات دشمن آشنا شدند .

علي وجدي گفت: در اين رزمايش كه با حضور نيروهاي آتش نشاني، هلال احمر، نيروي انتظامي، سپاه، بسيج دانش آموزي، آموزش و پرورش، اورژانس و ادارات خدمات رسان اين شهرستان برگزار شد دانش آموزان همچنين روش هاي مختلف حمل مجروحان،‌ اطفاي حريق و همچنين نحوه صحيح مقابله با آتش، انتقال افراد به پناهگاه و جان پناه را آموزش ديدند.

وي با اشاره به اهميت پدافند غيرعامل و افزايش آمادگي در برابر تهديدات احتمالي دشمن گفت: بايد با ارتقاي آمادگي هاي لازم در زمينه هاي مختلف از ميزان آسيب پذيري در مواقع خطرات احتمالي كاست.

وجدي با بيان اينكه آموزش مهارتهاي پدافند غيرعامل و فراگرفتن نحوه مقابله با آن از اهميت بسزايي برخوردار مي باشد گفت: برگزاري چنين رزمايش هايي نقش مهمي در ارتقاي ميزان آمادگي شركت كنندگان براي مقبله با حوادث احتمالي دارد.

پدافند غيرعامل به مجموعه اقدام هاي غير مسلحانه اي گفته مي شود كه بدون استفاده از تجهيزات نظامي براي كاهش آسيب و يا خسارتها در زمان بروز حادثه و يا بحرانهاي مختلف مورد توجه قرار مي گيرد.

با انجام اقدامهاي پدافند غيرعامل مي توان از وارد شدن خسارت مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس و همچنين تلفات انساني جلوگيري كرد و يا اين خسارات را به حداقل رساند.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و داراي بيش از 38 هزار نفر دانش آموز است.

7507/6185/6008