۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵
کد خبر: 81595870
T T
۰ نفر
مرگ از گرسنگی در اتیوپی بهتر از زندگی در فلسطین اشغالی است

تهران-ایرنا- در پی اعتراض های اخیر مهاجران اتیوپیایی در فلسطین اشغالی به دلیل نژاد پرستی رژیم صهیونیستی، شماری از این مهاجران یهودی تصریح كردند از گرسنگی مردن در اتیوپی بهتر از زندگی در فلسطین اشغالی است.

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، سندیكو بلای مهاجر یهودی 36 ساله اتیوپیایی ساكن فلسطین اشغالی گفت: من اگر در اتیوپی می ماندم اوضاع و احوالم بهتر از اكنون بود.

وی افزود: من 13 سال است كه در اسراییل (فلسطین اشغالی) زندگی می كنم و طی این مدت سعی كردم خود را با این جامعه سازگار كنم اما اگر می دانستم اسراییل اینگونه است، ترجیح می دادم از گرسنگی بمیرم اما به اسراییل نیایم.

بلای تا 23 سالگی در اتیوپی بوده و به كار كشاورزی اشتغال داشته است اما وی 13سال پیش با تبلیغات فراوان و فریب به فلسطین اشغالی مهاجرت كرده و آنجا مجبور شده خدمت سربازی اجباری را انجام دهد اما وقتی كه زمان كار رسیده، او همه درها را به روی خود بسته می بیند و اكنون در یكی از پایگاه های ارتش كارش شستن ظروف است.

وی با اعلام حمایت از اعتصاب ها و اعتراض ها در مخالفت با نژاد پرستی رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای پلیس اسراییل بسیار وحشیانه با مردم برخورد می كنند، آن ها نژاد پرست هستند، ما سال ها به آن ها خدمت كرده ایم اما آن ها در مقابل به ما چه می دهند؟ هیچ.

از سوی دیگر شماری از خانواده های اتیوپیایی ساكن فلسطین اشغالی می گویند كه كودكانشان به آسانی در مدارس محل سكونتشان پذیرش نمی شوند و به طور كلی مهاجران اتیوپیایی كه شمارشان بالغ بر 135هزار نفر در سرزمین های اشغالی است، دچار سرخوردگی شدیدی شده اند.

بنا بر اعلام منابع محلی، درآمد مهاجران اتیوپیایی تقریبا یك سوم متوسط درآمد دیگر افراد در فلسطین اشغالی است.

مالیسو زیمانا یكی دیگر از مهاجران اتیوپیایی ساكن فلسطین اشغالی نیز با اشاره به اعتراض های اخیر به دلیل نژادپرستی رژیم صهیونیستی گفت: اینجا هم دقیقا مانند آمریكا نژادپرستی وجود دارد، مقام های اسراییلی از ما می خواهند خدمت سربازی انجام دهیم اما آن ها در عین حال پس از آن نمی خواهند ما را اینجا ببینند.

رژیم صهیونیستی چندی پیش برای اولین بار اذعان كرد كه به زنان یهودی اتیوپیایی مهاجر بدون اطلاع و رضایت آنان داروی ضد بارداری تزریق می‌كرده است.

بر اساس اعلام مركز آمار رژیم صهیونیستی، سالانه حدود هفت هزار و 100 نفر از اسراییل (سرزمین های اشغالی)، مهاجرت معكوس می‌كنند؛ نتایج یك پژوهش در سال2013 میلادی نشان داد كه یك سوم ساكنین فلسطین اشغالی به ترك این سرزمین فكر كرده‌اند اما بر اساس اعلام شبكه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، 56 درصد ساكنان فلسطین اشغالی به فكر مهاجرت هستند. برلین مقصد محبوب بین ترك‌كنندگان جوان است. مقامات آلمانی می‌گویند كه این عدد نسبت به سال 2006، 40 درصد رشد داشته است.

یكی از سئوال‌هایی كه این روزها در محافل یهودیانی كه به غرب كوچ كرده‌اند مطرح می باشد این است كه نباید از ما بپرسید چرا فلسطین اشغالی را ترك كرده‌ایم بلكه سئوال اساسی این است كه چگونه چندین سال در آن خاك باقی مانده بودیم؟

بر اساس گزارشی كه روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر كرده، انگیزه افراد در مهاجرت معكوس، عموما انگیره مالی است.

صهیونیست ها مهاجرت معكوس را،‌ فرار ترسوها می‌نامند اما واقعیت این است كه امروزه افراد تحصیل‌كرده و نخبگان، بیشتر به دلایل اقتصادی این سرزمین را ترك می‌گویند. هم‌چنین بسیاری معتقدند كه دانشگاه‌های این رژیم، قابل رقابت با دانشگاه‌های مطرح دنیا نیستند و تحصیل در خارج،‌ بهتر خواهد بود.

اخیرا صدها یهودی اتیوپی تبار در سرزمین های اشغالی در اعتراض به رفتار نژادپرستانه نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی تظاهرات كردند؛ این تظاهرات به دلیل درگیری با پلیس این رژیم به خشونت كشیده شد.

رژیم صهیونیستی بین یهودیان ساكنان سرزمین های اشغالی تبعیض زیادی قائل است و آنها را به سه گروه شهروندی درجه یك تا سه تقسیم كرده و تلاش می كند یهودیان آفریقایی تبار را كه شهروند درجه سه محسوب می شوند، به سكونت در شهرك های اطراف غزه تشویق و از آنها به عنوان سپر انسانی در مقابل فلسطینیان استفاده كند.

خاورم **2041**1275
۰ نفر