۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۵۳
کد خبر: 81597279
T T
۰ نفر

حضور نشر شاهد با 25 كتاب چاپ اولي در نمايشگاه كتاب

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۵۳
کد خبر: 81597279
حضور نشر شاهد با 25 كتاب چاپ اولي در نمايشگاه كتاب

تهران- ايرنا- مديركل اسناد و انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: نشر شاهد با 25 عنوان كتاب تازه با موضوع ايثار و شهادت در بيست و هشتمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران حضور مي يابد.

به گزارش ايرنا از بنياد شهيد، محبوب شهبازي افزود: انتشارات شاهد با بيش از 350 عنوان كتاب شاخص و پرمخاطب در بيست و هشتمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران حضور دارد كه 25عنوان از اين كتاب ها چاپ اولي و 45 عنوان نيز آثار منتشره سال 93هستند.

وي در خصوص نحوه حضور نشر شاهد در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران ادامه داد: رونمايي از 25 اثر چاپ اولي، برپايي نشست تاريخ شفاهي ايثار و شهادت، حضور نويسندگان حوزه ادبيات پايداري در غرفه شاهد و ارائه تخفيف ويژه براي خريد آثار از برنامه هاي اجرايي اين دوره نشر شاهد در نمايشگاه است.

مديركل اسناد و انتشارات بنياد شهيد خاطر نشان كرد: رويكرد جديد نشر شاهد به لحاظ محتوايي، انتشار مستندات ايثارگران و انتشار مجموعه كتاب وصاياي كامل شهداي سراسر كشور، تعامل موثر با ناشران و مخاطبان، ورود به حوزه هاي مغفول مانده در حوزه ايثار و شهادت و ادبيات دفاع مقدس با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

وي با اشاره به تلفيق دو حوزه اسناد و انتشارات در بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: به اين ترتيب، روند دسترسي نويسندگان به اسناد تسريع شده و چهار مرحله گردآوري، ساماندهي، حفظ و انتشار اسناد با استانداردهاي لازم انجام مي شود.

شهبازي ابراز اميدواري كرد با تامين سيستم نرم افزاري مديريت اسناد ايثارگران، امكان دسترسي پژوهشگران و نويسندگان به اسناد فرهنگي بيشتر تسهيل شود.

وي همچنين از ساماندهي توزيع آثار حوزه ايثار و شهادت در يك طرح سراسري خبر داد و گفت: تعامل با كتابفروشي ها و داير كردن مراكز عرضه جديد و تاسيس «پاتوق كتاب» در حوزه ايثار و شهادت به عنوان محلي براي گفت و شنود نويسندگان اين حوزه و ارتقاي نشر الكترونيك و فضاي مجازي از اهم برنامه هاي بنياد شهيد در زمينه حضور اثرگذار در جامعه فرهنگي و ادبي كشور است.

مدير كل اسناد و انتشارات بنياد با بيان اين‌كه 20 درصد تخفيف براي عرضه آثار نشر در نمايشگاه كتاب در نظر گرفته شده، افزود: عرضه آثار به خانواده معظم شهدا و جانبازان، دانشجويان و دانش آموزان مدارس شاهد و پرسنل بنياد شهيد با ارائه كارت شناسايي با 30 درصد تخفيف همراه است.

بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت 1394 در سالن شبستان مصلاي امام خميني(ره) برپا مي‌شود.

غرفه نشر شاهد در سالن شبستان، نبش راهروي 4 آماده استفبال از مخاطبان و علاقمندان به كتاب و كتابخواني است.

اجتمام**1880 ** 1418
۰ نفر