۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۴۸
کد خبر: 81598351
T T
۰ نفر
مديريت جهادي و همدلي و همزباني باعث تحقق اهداف آموزش و پرورش مي شود

سنندج-ايرنا- رييس اداره آموزش متوسطه دوره اول اداره كل آموزش و پرورش كردستان گفت: مديريت جهادي و همدلي و همزباني باعث تحقق اهداف آموزش و پرورش مي شود.

به گزارش ايرنا، طيب سالارونديان عصر روز چهارشنبه در آيين تجليل از فرهنگيان نمونه شهر سريش آباد از توابع شهرستان قروه افزود: يكي از برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد، ارتقاي مديريت آموزشگاهي است و بر اساس اين طرح، همه عوامل آموزشگاه بايد كار بلد شوند تا شاهد پويايي و بالندگي مدارس باشيم.

به گفته وي مدارس بايد مكاني براي مهارت هاي كار، كارآفريني و كسب و كار براي دانش آموزان باشند.

سالارونديان افزود: مولفه هايي كه در سند تحول بنيادين آموزشي وجود دارد برگرفته از 124 كشور موفق دنيا است اين سند بايد مهارت هاي حل مسئله، زندگي، انتقاد، پيشنهاد، تفكر و برقراري ارتباط با مدرسه را به دانش آموزان ارائه دهد تا محيطي شاد و شوق انگيز براي دانش آموزان فراهم شود.

وي برنامه تعالي مديريت مدرسه را يك راهبرد و سند بر مبناي افقي معين معرفي كرد و افزود: در اين برنامه 11 محور، 50 راهبرد و 187 شاخص در نظر گرفته شده است كه اگر مديران آموزشگاهي آن را اجرا كنند به سر منزل مقصود و اهداف مي رسيم.

رييس اداره آموزش متوسطه دوره اول اداره كل آموزش و پرورش كردستان گفت: دولت و مجلس بر اين اعتقاد هستند كه مشكلات عمده معلمان از باب معيشتي در يك بازه زماني سه تا چهار ساله حل مي شود.

رييس آموزش و پرورش منطقه سريش آباد نيز در اين آيين گفت: امروز جايگاه رفيع معلمان در بين اقشار مختلف جامعه، قابل احترام است.

الله رضا زارعي افزود: رشد و توسعه هر كشوري در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در گرو داشتن علم و دانش آن جامعه است.

او با بيان اينكه مدارس، مركز ترويج علم و دانش هر جامعه به شمار مي رود گفت: با توسعه و توجه به اركان كلي علم و دانش در مدارس مي توانيم مسير رشد و توسعه را در سطوح مختلف جامعه گسترش دهيم.

زارعي اظهار كرد: شهيد مطهري بايد الگوي معلمان به عنوان يك هادي باشد در آموزه‌هاي ديني ما معلم يك هدايت‌گر معنا مي‌شود و اين شهيد از جامعيت علمي و عملي برخوردار بود و با نگاهي جامع به موضوعات روز جامعه توجه مي‌كرد.

او در پايان افزود: معلمان بايد با الگوگيري از شهيد مطهري بتوانند با عشق‌ورزي نسبت به اين حرفه در پرورش نسلي سالم براي پيشرفت جامعه نقش مهم خود را ايفا كنند.

قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.ك/2

7345/1904