۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹
کد خبر: 81605774
T T
۰ نفر
دولت گام های بلندی برای دانش آموزان استثنایی برداشته است

سنندج- ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در دولت تدبیر و امید گام های بلندی برای دانش آموزان استثنایی برداشته شده است.

به گزارش ایرنا، مجید قدمی روز سه شنبه در نشست مدیران مدارس استثنایی و مراكز اختلالات یادگیری استان در سنندج با اشاره به عنایت دولت به مدارس استثنایی، از اختصاص اعتبار ویژه برای سرویس این دانش آموزان خبر داد و افزود: سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی كردستان نیز كاملا رایگان پیش بینی شده است.

وی ارائه خدمات توان بخشی، درمان و دارو به دانش آموزان استثنایی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید ذكر كرد و گفت: مبلغ 35 میلیارد ریال به همین منظور در سطح كشور پیش بینی شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور توسعه كاشت حلزون به صورت مجانی برای دانش آموزان ناشنوا را از دیگر اقدامات این حوزه بر شمرد و اظهار كرد: مدارسی كه به خدمات توان بخشی نیاز دارند برای حل مشكلات دانش آموزان خود می توانند به نزدیك ترین مركز در داخل استان مراجعه كنند.

به گفته وی این خدمات در سال تحصیلی جدید به صورت گسترده ارائه خواهد شد و موجب افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان این بخش می شود.

او با بیان اینكه در سال تحصیلی جدید به جای ارائه كتاب های درشت خط به دانش آموزان استثنایی، به آنان تبلت رایگان اهدا خواهد شد، از اختصاص مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار به همین منظور خبر داد و گفت: برای استفاده دانش آموزان از این وسیله، خانواده ها نیز توجیه خواهند شد.

قدمی، ارزشیابی و نقد كتاب های درسی موجود را یكی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری دانست و از مسوولین و دست اندركاران این حوزه خواست با انتخاب گروه های توانمند، در راستای اجرای برنامه مشاركت داشته باشند.

وی توسعه فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی دانش آموزان را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استثنایی ذكر كرد و با تاكید بر برنامه های تربیت بدنی و پرورشی كاركنان، از افزایش سه برابری اعتبارات این بخش خبر داد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از افزایش 100 درصدی بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری نیز خبر داد و گفت: هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان و هزینه سرانه دانش آموزان مدارس استثنایی مستقیم به حساب مدارس واریز می شود.

او با بیان اینكه نظام جامع رفاهی كاركنان آموزش و پرورش استثنایی نیز در دست تدوین است به برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای توجه به حقوق و مزایای این بخش پرداخت و افزود: برای اجرای دوره های ضمن خدمت نیز مبلغ 500 میلیون تومان در سطح كشور پیش بینی شده است و دوره های تخصصی برای كاركنان و دوره های باز آموزی برای نیروهای توان بخشی برگزار می شود.

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی كردستان نیز در ادامه این نشست گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استثنایی استان ارائه داد و گفت: آموزش و پرورش استثنایی هم اكنون به سه هزار و 200 نفر از دانش آموزان این حوزه خدمات ارائه می دهد.

خلیل رنجبر افزود: 18 مركز مستقل، 14 مركز اختلالات یادگیری دولتی و چهار مركز اختلالات یادگیری غیر دولتی در سطح استان فعالیت دارند و دو مركز اختلال یادگیری نیز در دست راه اندازی است.ك/2

7348/1904
۰ نفر