۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81608625
T T
۰ نفر
توسعه اقتصاد دانش بنيان از اهداف اصلي جهاد دانشگاهي كشور است

سنندج- ايرنا- رييس جهاد دانشگاهي كشور بر داشتن اقتصاد دانش بنيان تاكيد كرد و توسعه اقتصادي دانش بنيان را يكي از اهداف جهاد دانشگاهي بيان كرد.

به گزارش ايرنا؛ دكتر حميد رضا طيبي روز پنجشنبه در جمع مسوولان جهاد دانشگاهي استان كردستان در سنندج گفت: جهاد دانشگاهي در چهار زمينه فرهنگي، پژوهشي، فناوري، آموزشي و تجاري سازي فناوري و كمك به اشتغال فعاليت مي كند.

وي افزود: جهاد دانشگاهي در حوزه پژوهشي از توانايي توليد علم و تجاري سازي و تبديل تحقيقات علمي به فناوري برخوردار است و در اين زمينه تحقيقات ارزنده اي انجام داده است.

او به فعاليت هاي ارزنده جهاد دانشگاهي در حوزه پزشكي بويژه سلول درماني، نازايي و درمان سرطان سينه اشاره كرد و گفت: راه اندازي رشته كارشناسي ارشد و دكتري در اين مركز دانشگاهي مورد استقبال دانشجويان قرار گرفته است.

طيبيي افزود: جهاد دانشگاهي در حوزه كشاورزي، توليد گياهان دارويي و در زمينه نفت، گاز و پتروشيمي اقدامات قابل توجهي انجام داده است.

وي اظهار كرد: توليد فناوري روز جامعه و تحولات آينده علم و فناوري در حوزه پزشكي مورد توجه ماست.

وي افزود: خبرگزاري دانشجويان ايران، خبرگزاري ايسنا و ايكنا در اين مركز دانشگاهي با اهداف فرهنگي راه اندازي شده اند.

به گفته وي خبرگزاري ايكنا با هدف توسعه فعاليت هاي قرآني در دانشگاه و خبرگزاري سينا در حوزه علم و فناوري راه اندازي شده است.

وي اظهاركرد: جهاد دانشگاهي درصدد است در حوزه اشتغال دانشجويان را به سمت كارآفريني هدايت كند.

رييس جهاد دانشگاهي كشور گفت: جهاد دانشگاهي بايد متناسب با نيازهاي ملي و قابل اندازه گيري حركت كند.

او از تدوين سند نقش و جايگاه جهاد دانشگاهي در توليد علمي كشور خبر داد و گفت: اين مركز در راستاي توسعه فعاليت هاي خود نيازمند حمايت و همكاري ادارات استان است.

طيبي افزود: 20 درصد بودجه جهاد دانشگاهي از منابع دولتي و 80 درصد بودجه از محل تجاري سازي فعاليت هاي آموزشي تامين مي شود.

44 مركز علمي كاربردي، دو مركز دانشگاهي و 7 موسسه آموزشي،دو پارك علم و فناوري و 19 مركز رشد در سطح كشور زير نظر جهاد دانشگاهي فعاليت مي كنند.ك/2

7352/1904