۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۱۵
کد خبر: 81611688
T T
۰ نفر
خوابگاه هاي غيراستاندارد جان دانشجويان را تهديد مي كند

بجنورد - ايرنا - رييس دانشگاه بجنورد با استمداد از خيرين براي ورود به عرصه ساخت خوابگاه دانشجويي، گفت: سكونت در خوابگاههاي غيراستاندارد، جان دانشجويان را تهديد مي كند.

احمد محقر روز دوشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار كرد: به دليل خارج شدن ساخت خوابگاه دانشجويي با اعتبارات دولتي، از دستور كار وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، اين دانشگاه نياز مبرم به مشاركت خيرين در اين بخش دارد.

وي رشد آموزش عالي در استان را در گرو حمايت مردم و خيرين دانست و گفت: ما براي ساخت خوابگاه دانشجويي زمين مورد نياز را نيز در اختيار خيرين قرار مي دهيم.

به گفته وي تاكنون دانشگاه بجنورد دو خوابگاه دانشجويي را با ظرفيت 480 نفر براي دختران و پسران، از محل اعتبارات دولتي ساخته و به بهره برداري رسانده كه پاسخگوي نياز دانشجويان نيست.

محقر افزود: اكنون 900 دانشجوي اين دانشگاه، كه بيشتر پسر هستند، در منازل شخصي مستاجري مي كنند كه به لحاظ استاندارد فضاي فيزيكي، ايمني لازم را بويژه از نظر گرمايشي ندارند و سلامت و زندگي دانشجويان از اين ناحيه تهديد مي شود.

به گفته وي در سال هاي 92 و 93، سه نفر از دانشجويان دانشگاه بجنورد كه در منازل شخصي سكونت داشتند، بر اثر نشت گاز جان باختند.

وي ظرفيت پذيرش سالانه دانشجو در دانشگاه بجنورد را هزار نفر اعلام كرد.

دانشگاه بجنورد، به عنوان اولين دانشگاه دولتي خراسان شمالي، بعد از تشكيل اين استان در سال 1384، راه اندازي شد كه اكنون در اين دانشگاه سه هزار و 100 دانشجو در 20 رشته كارشناسي و 13 رشته كارشناسي ارشد مشغول به تحصيل هستند.

27 ارديبهشت تا دوم خردادماه، هفته خوابگاه دانشجويي نامگذاري شده است.

امام جمعه بجنورد نيز در خطبه هاي نماز جمعه هفته گذشته اين شهر خيرين را به ساخت خوابگاه دانشجويي در اين استان، براي رفع نياز اين بخش فراخوانده بود.

حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي گفته بود: خيرين در ساخت مدرسه ورود پررنگ و موثري داشته اند و امروز در اين استان بهترين كار از سوي خيرين مي تواند مشاركت در ساخت خوابگاه دانشجويي باشد.

در استان خراسان شمالي 50 هزار دانشجو در مراكز دانشگاهي تحصيل مي كنند. ك/3

6204/5132