۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵
کد خبر: 81613482
T T
۰ نفر

15هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هرسال توانمند می شوند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵
کد خبر: 81613482
15هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هرسال توانمند می شوند

تهران- ایرنا- مدیر كل دفتر توانمند سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی كشور گفت: هر سال 15 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی به علت توانمند شدن، از چرخه حمایتی این سازمان خارج و وارد بازار كار می شوند.

فریبا بریمانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: طبق آیین نامه و قانون دولت، سالانه 10 درصد مددجویان باید از چرخه حمایتی خارج و توانمند شوند كه خروج 15 هزار خانوار در سال، بیشتر از میزان مورد نظر دولت است.

بریمانی افزود: توانمند سازی جزو وظایف اصلی سازمان بهزیستی به شمار می آید و این سازمان در نظر دارد به جای حمایت كامل از مددجویان تحت پوشش، آنان را توانمند و وارد بازار كاركند.

وی تصریح كرد: سال گذشته بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این سازمان در قالب طرح های متعدد حمایتی ، توانمند شدند.

بریمانی گفت: توانمند سازی، كارآفرینی و آموزش مهارت های زندگی زنان سرپرست خانوار یكی از برنامه های اصلی این دفتر است كه در این راستا سازمان بهزیستی نیز به تشكیل گروه های همیار زنان اقدام كرده است.

مدیر كل دفتر توانمند سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی در ادامه از فعالیت 850 گروه همیاری زنان سرپرست خانوار در كشور خبر داد و گفت: در این طرح زنان سرپرست خانوار به صورت گروهی ، شغلی را بر عهده می گیرند و پس از تحقق توانمندسازی اجتماعی، توانمندسازی مالی آنها نیز محقق و از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند.

وی در خصوص آمار مربوط به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی، گفت: هم اكنون 17 هزار و 350 زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی است.

بریمانی با بیان اینكه در زمان حاضرریال یكصد هزار مددجوی تحت حمایت سازمان بهزیستی بیمه اجتماعی هستند، افزود: از این تعداد، 54هزار مددجو درمناطق شهری ومابقی نیز در قالب روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی پرداخت مستمری، حمایت غیرمستمر با هدف درمان، مسكن، جهیزیه، لوازم زندگی، حرفه‌آموزی، گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، كلینیك مددكاری اجتماعی و كمك به پرداخت ودیعه مسكن را جمله خدمات سازمان بهزیستی در جهت استقلال زنان سرپرست خانوار عنوان كرد.

این مقام مسوول در بهزیستی ادامه داد: بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی و عشایری تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری تحت پوشش،‌ پرداخت شهریه دانشجویان خانواده های تحت پوشش دفتر توانمندسازی و كمك هزینه بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان‌ تحت پوشش نیز از دیگر خدمات یاد شده است.

بریمانی گفت:‌ خدمات اجتماعی و كمك هزینه به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو، ارایه سبد غذایی به خانواده‌های زن سرپرست،‌ تسهیلات معافیت سربازی برای یكی از فرزندان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، آموزش و مهارت‌های زندگی ویژه زنان سرپرست خانوار هم از دیگرخدمات این سازمان جهت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است.

اجتمام**9188**1776