۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۲
کد خبر: 81617645
T T
۰ نفر
اختلاف در جهان اسلام بيانگر فاصله گرفتن از قرآن و اهل بيت است

يزد - ايرنا - امام جمعه يزد گفت: اختلافات امروز در جهان اسلام ناشي از فاصله گرفتن از دو سفارش شده پيامبر (ص)، يعني قرآن و اهل بيت (ع) است.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته يزد اظهار كرد: رسول خدا تاكيد كردند كه اگر تنها يكي از اين دو انتخاب شود موجب تفرقه و اختلاف ميان مسلمانان و گمراهي آنها خواهد شد.

وي با تبريك ولادت امام حسين (ع) اظهار كرد: حضرت سيدالشهدا و ائمه ما نيز در زماني به شهادت رسيدند كه امت اسلامي از اهل بيت فاصله گرفته و آنان را كنار گذاشته بودند.

خطيب جمعه يزد اضافه كرد: اين حديث مبارك مربوط به زماني خاص نيست بلكه تا ابد و تا قيامت مصداق دارد و فاصله انداختن ميان مسلمين با قرآن و اهل بيت (ع) پيامبر، شگرد مستكبران براي ايجاد تفرقه در صفوف مسلمانان است.

ناصري ادامه داد: متاسفانه تعصبات جاهلي موجب تشديد اين فاصله ها شده و حتي بعد از پيامبر اسلام كار به جايي رسيد كه تا 100 سال اجازه بيان روايات پيامبر (ص) داده نمي شد و امروز نيز پول ملت هاي مسلمان به حلق سناتورهاي آمريكايي ريخته مي شود تا بر سر مسلمانان گلوله بريزند.

امام جمعه يزد خاطرنشان كرد: در كجاي اسلام و سيره پيامبر (ص) و حضرت علي (ع) آمده كه يتيمان را كشته و خانه هاي مسلمانان را بر سر آنان ويران كنيد.

ناصري يادآور شد: از ديگر سو ماهواره ها و سايت هاي مجازي را فعال كرده اند تا با ترويج و تبليغ فرقه هاي منحرف و نوظهور، ذهن جوانان ما را خراب كنند.

وي تاكيد كرد: بايد مواظب بود چون شايد باشند در كشور احزاب و گروههايي كه آنها نيز در مسير دشمنان اسلام و استكبار گام برداشته و بخواهند بين امت پيامبر و قرآن و عترت فاصله ايجاد كنند.

امام جمعه يزد با بيان اينكه امروز ولايت فقيه ادامه همان ولايت اهل بيت (ع) است گفت: بايد زير چتر ولايت بمانيم و در حفظ انقلاب در سايه اين نعمت، با همدلي و يكپارچگي ملت تلاش كنيم.

وي همچنين با اشاره به ولايتمداري مردم يزد يادآور شد: خوشبختانه شهر ما حسينيه ايران است و در تمامي اعمال و رفتار مردم ما، سيره و رفتار اهل بيت و امام حسين (ع) ديده مي شود و تا ابد هم باقي خواهد ماند.

امام جمعه يزد با اشاره به بيانات رهبري در خصوص اهداف دشمن براي كشاندن جنگ نيابتي به مرزهاي ايران، تاكيد كرد: اين پيش بيني معظم له بسيار جالب و هوشمندانه بود و در واقع به دشمنان هشدار دادند كه حتي فكر اين كار را در مخيله خود نپرورند.

وي به ايستادگي و مقاومت ارزنده مردم يمن اشاره كرد و گفت: انشاء الله مردم اين كشور با تدبير و مديريت خوبي كه دارند در اين جهاد بزرگ پيروز خواهند شد.

امام جمعه يزد همچنين به بيانات رهبر معظم انقلاب مبني بر عدم اجازه به دشمنان براي بازجويي از دانشمندان ايران اشاره كرد و گفت: همان گونه كه حضرت امام (ره) فرمودند و رهبري نيز بارها تاكيد كرده اند هر چه صبر و استقامت ما بيشتر باشد نتيجه بهتري حاصل خواهد شد.

نماز عبادي، سياسي جمعه يزد با حضور اقشار مختلف مردم دارالعباده در مسجد ملااسماعيل اين شهر اقامه شد. ك/3

1968/8068/5132
۰ نفر